AAF

Yngve Hågensen besøker AAF

Yngve Hågensen var LO leder da Arbeiderbevegelsens Arbeidsgiverforening ble etablert i 1997. I dag var han på besøk for å snakke om etableringen.

AAF ble etablert i 1997 som en frittstående arbeidsgiverorganisasjon i en erkjennelse av at også fagorganisasjonene og politiske partier trenger en forhandlingsmotpart til å representere deres arbeidsgiverinteresser. Etableringen av AAF viser hvilken enestående respekt partene i norsk arbeidsliv har for hverandres funksjoner.

Vi har i Norge et velfungerende samspill i arbeidslivet. En vakker balanse hvor forhandlingstyngden på begge sider av vektskåla sikrer at avtalene utvikler seg i takt med samfunnsutviklingen.

Om AAF

AAF
Youngstorget 4

+47 481 85 004http://www.aaf.no/

Arbeiderbevegelsens Arbeidsgiverforening

Medlemmene i AAF er foretak eller organisasjoner som har tilknytning til arbeiderbevegelsen, herunder LO og tilsluttede forbund, regionskontorer, avdelinger, fagforeninger, politiske partier, institusjoner og forretningsforetak.

AAF har som hovedoppgave å ivareta medlemmenes felles arbeidsgiverinteresser. Dette innebærer ansvar for forhandlinger, informasjons- og rådgivingsarbeid og å medvirke til utviklingen av en god ledelses- og personalpolitikk basert på arbeiderbevegelsens verdier.

AAF legger vekt på å skape gode møteplasser for kompetanse- og erfaringsutveksling med mål om å skape faglig fellesskap lederne imellom og mest mulig enhetlig tolkning og håndtering av lover og avtaleverk.

Følg saker fra AAF

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra AAF på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra AAF

Vi må tenke nytt om etter- og videreutdanning19.11.2018 10:10:43Pressemelding

Flere mangler kompetanse for å mestre jobben sin. Den 14. november arrangerte AAF, HK i Norge og Kompetansefondet HK-AAF konferansen «Kart og Kompetanse. Hvordan navigere i et arbeidsliv i endring?». Temaene som ble belyst var utviklingstrekk i arbeidslivet, hvilke jobber som vil være mest attraktive, hvordan kartlegge og utvikle de ansattes behov for kompetanse, og hvilke kompetansetiltak som virker og hvorfor.