Virke inviterer til konjunkturseminar

Pressen inviteres til konjunkturseminar hos Hovedorganisasjonen Virke mandag 19. mars kl. 10

Krisestemningen i norsk økonomi og arbeidsmarked er tilsynelatende forbi. Samtidig er fortsatt over tretti prosent av nordmenn i arbeidsfør alder ute av arbeidslivet, og mye tyder på at gullalderen i norsk økonomi er over. Før finanskrisen hadde Norge en av de høyeste sysselsettingsandelene i OECD. Nå har vi falt ned til en 11.-plass, mens i Sverige går utviklingen i motsatt retning. Virke har spurt våre medlemmer, handels- og tjenestenæringene i Norge, om de planlegger å ansette nye medarbeidere fremover. Gir det håp om at sysselsettingsgraden vil øke? Resultatene legges frem på mandagens konjunkturseminar.

Presentasjonen legges frem av administrerende direktør i Virke Vibeke Hammer Madsen. Sjefsøkonom Lars Haartveit legger frem resultater og prognoser for norsk handel.

Pressen velkommen til vårt første konjunkturseminar i 2018. Meld gjerne ifra om dere kommer.

Tid: Mandag 19. mars, kl. 10.00-10.30

Sted: Hovedorganisasjonen Virke, Solli plass, Henrik Ibsens gate 90, Oslo

Virke er den ledende hovedorganisasjonen for tjenestenæringene i Norge, og representerer over 21 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på de som driver virksomhet.