Ving øker på Kypros

Salgat av reiser til den populære øya har økt med 68 prosent fra i fjor sommer, og sommeren 2018 åpner Ving enda et nytt hotell på Kypros.

Sommeren 2018 kommer enda et Sunprime på Kypros– Sunprime Protaras Beach.

Selv om Kypros alltid har vært et ettertraktet feriemål, er det ifølge Norges største feriearrangør stadig flere som får øynene opp for den greske øya.

– Vi har økt kapasiteten til Kypros med 21 prosent fra i fjor, og salget har økt med nesten 68 prosent for neste sommer. Vi har avganger fra både Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger – og har økt salget fra samtlige flyplasser, forteller markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum.

Hun mener noe av årsaken til at Kypros er blitt et enda mer attraktivt reisemål er at øya har noen av Vings beste hotell.

– På Kypros har vi to av våre aller mest populære hotell, som flere år på rad er blitt ranket som Vings beste av våre gjester.

Sommeren 2017 åpnet Ving sitt nye Ocean Beach Club i Ayia Napa. Hotellet har fått den høyeste rankingen av alle Vings hotell i år.

– Ocean Beach Club er et lekkert og luksuriøst hotellkonsept for familier, som har hatt stor suksess på både Kreta og Gran Canaria. Da vi åpnet et nytt OBC på Kypros i år var etterspørselen naturlig nok stor, sier Løkaas Fossum.

Også voksenhotellet Sunprime Ayia Napa Suites har de siste årene toppet listen over de mest populære hotellene. I år kom hotellet på andreplass i rankingen. Sommeren 2018 kommer enda et Sunprime på den solrike øya – Sunprime Protaras Beach.

– Sunprime Hotels er Vings skreddersydde hotell for alle som reiser uten barn, og blir beskrevet som et sted hvor livet går litt saktere. Sunprime Protaras Beach er intet unntak. Det er et veldesignet hotell med 109 rom rett ved den herlige Fig Tree Bay-stranden – en av Kypros` beste strender, og det ligger bare et steinkast fra sentrum hvor man finner flere butikker, restauranter, kafeer og barer. Der blir det mulighet til å slappe av og nyte ferien – helt uten kjas og mas, sier kommunikasjonssjefen.

I følge Ving blir trenden med å bo på et konsepthotell stadig mer populært, og Sunprime-hotellene har vært en suksess siden de åpnet det første for ti år siden.

– Nå har vi seksten hotell i denne serien. Konseptene våre er unike og skiller oss fra konkurrentene, og det er veldig gøy å nå kunne tilby enda et Sunprime på Kypros, avslutter Tonje Løkaas Fossum.

Les mer her:

Sommeren 2018 kommer enda et Sunprime på Kypros– Sunprime Protaras Beach.