Ving fortsetter veksten – nytt reisemål i Spania

Norges største reisearrangør tilbyr flere ulike reisemål langs Spanias solkyst. Nå tilføyes enda en nyhet til programmet.

Nerja er en vakker perle langs velkjente Costa del Sol, og ifølge markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum, skiller byen seg ut fra mange av de andre reisemålene i området.

– Husene er lavere, folkelivet er mer lokalt og byen lokker til seg besøkende både om sommeren og om vinteren. Dessuten er det alltid litt varmere i Nerja enn i Malaga fordi byens beliggenhet mellom Sierra Nevada og Middelhavet skaper et mikroklima som gjør at temperaturen stiger et par grader, forteller hun.

I vekst
Ving har sett en stor vekst i antall reiser til Costa del Sol de siste par årene. Salg av reiser til neste sommer har steget med 19 prosent. Og denne sommeren steg antall reiser til den spanske solkysten med 18 prosent mot året før.

– Vi tror denne veksten vil fortsette fordi det er så stort utvalg av rutefly mellom norske flyplasser og Malaga. Både i form av Norwegian, men også SAS som høyst trolig vil øke kapasiteten enda mer når de etablerer sine base i Malaga, sier Løkaas Fossum

Attraktive hotell
Kommunikasjonsdirektøren mener også at Vings gode hotellutvalg lokker flere turister til området.

– I Nerja har vi to ulike hotell å velge mellom. MB Boutique Hotel er et lekkert designhotell som henvender seg til voksne gjester. Her bor du i hjertet av byen og kan nyte solen i deilige senger på hotellets takterrasse. Marinas de Nerja Beach & SPA er et barnevennlig, pent hotell som passer for hele familien. Hotellet ligger rett ved stranden et par kilometer utenfor Nerja, og du kan spasere langs strandpromenaden hele veien inn til sentrum, sier hun.

Mange opplevelser
Og er du en av de som tror at solkysten bare er for solbadere tar du grundig feil. Her er det ifølge Vings kommunikasjonsdirektør mer enn nok å finne på. – En spasertur i Nerjas gater og smug er en opplevelse i seg selv. Her ligger det gode restauranter og lekre butikker tett i tett. I tillegg kan man se de spektakulære grottene Cuevas de Nerja, den vakre Acueducto del Águila og ikke minst de flotte mauriske byggverkene i Granada og Alhambra. Et tips er å leie bil samtidig med reisen. Da er det enkelt å reise rundt og se det du har lyst til, og likevel være tilbake i god tid til å utforske Nerjas fristende utvalg av spisesteder og barer, avslutter Løkaas Fossum.