Vi vil ha solferie!

Det dårlige sommerværet resulterer i mange feriebestillinger hos Norges største feriearrangør, Ving. Nordmenn ønsker å være garantert sol og varme i ferien sin og helgarderer seg derfor med en uke eller to i varmere strøk.

Soltørste nordmenn drar sørover for å finne sol og varme, sier kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum.

- Sist uke solgte vi 49 prosent mer enn tilsvarende uke i fjor, både på sommerreiser og vinterreiser. Alt i alt har vi hatt en salgsøkning på hele 30 prosent den siste måneden, forteller kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Det er fortsatt Mallorca, Kreta og Rhodos som selger mest, men også reisemål som Kos, Split og Parga har hatt en sterk økning denne sommeren.

Nesten utsolgt
- Snart er det skoleferie, og mange ønsker å kjenne litt sol på kroppen så snart som mulig. Værutsiktene er jo heller ikke spesielt gode framover, sier Løkaas Fossum.

De nærmeste ukene har Ving solgt 96 prosent av reisene sine, men det er fortsatt mulighet for de som ikke har bestilt ennå, lover kommunikasjonsdirektøren.

Hit reiser flest i sommer:
1. Mallorca
2. Kreta
3. Rhodos

Destinasjonene som har økt mest siden sist sommer:
1. Kos (+150 %)
2. Split (Kroatia) (+116 %)
3: Parga (+70 %)

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.