Utleiemegleren Østfold har hatt en god start siden de åpnet dørene i nyoppussede lokaler på Jeløya

I april åpnet Utleiemegleren et nytt kontor i Moss, og det har vært en god start som har gått over all forventning. Utleiemegleren Østfold har allerede fått inn over 57 oppdrag og opplever stor pågang fra både investorer og de som bare har 1 bolig for utleie.

- Det er en del nybygg prosjekter som nå ferdigstilles, blant annet på Glassverket og Støperiet. I tillegg til flere andre spennende prosjekter som har stått ferdig det siste året. Vi ser at mange av boligene er kjøpt av eiendomsinvestorer som har stor tro på Moss og Østfold, sier daglig leder ved Utleiemegleren Østfold, Helge Hanch-Hansen.

Attraktivt område for investorer

- Det er stor byggeaktivitet i Østfold nå, og det skjer vanvittig mye. I tillegg tar vi på oss oppdrag i Vestby og Ås der det også bygges mye. Man kan gjøre gode investeringer i disse områdene, sier Helge.

Follobanen og kort reisevei til Oslo

Fra 2024/2025 vil Moss ligge en halvtime unna Oslo med tog. I gangavstand til den nye stasjonen åpnes det for å bygge 5000 nye boliger. Helge merker at interessen fra eiendomsinvestorer øker nettopp på grunn av dette.

- Vi merker at det er flere firmaer nå som tar kontakt for å leie, ofte i forbindelse med utbyggingen av Follobanen. Det er mye som skjer i Østfold regionen fremover, og vi ser et enormt potensial i dette markedet, avslutter Helge Hanch-Hansen

Fornøyde utleiere

Bente Berg-Haugli bruker Utleiemegleren til å leie ut sin bolig, og er storfornøyd.

- Lars Martin, som er megler ved Utleiemegleren Østfold, har gjort en super god jobb med å få leid ut huset vårt. Vi er også storfornøyd med leietakeren og føler oss godt ivaretatt. Vi kan anbefale Utleiemegleren Østfold på det sterkeste, sier Bente.

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har ca.12.000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Moss, samt fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren PRO er en egen avdeling som tilbyr tjenester til eiendomsbesittere som har flere enn 10 utleieboliger. For mer informasjon, se www.utleiemegleren.no

Studentbyene bærer preg av høy aktivitet på leiemarkedet i juli, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.8.8.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 9609,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en nedgang på 1,4% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 1,6%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.000,- kroner. Sammenlignet med forrige måned er dette en oppgang på 1,2%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,9%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.505,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er dette en oppgang på 3,5%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,9%. - Det er bra trykk i leiemarkedet. Færre leiligheter i markedet denne sommeren, sammenlignet med de to siste somrene gjør det tøffere å kapre drømmeleiligheten. Det er flere firmakunder i markedet enn på mange år. Det er få eneboliger til leie i Oslo og omegn i forhold til etterspørselen. Vi forventer en meget hektisk august i leiemarkedet, da det er mange studenter som ikke har skaffet seg en bolig enda, sier daglig lede

Utleiemegleren Østfold har hatt en god start fra dagen de åpnet dørene på Jeløya.12.7.2019 08:00:00 CESTPressemelding