Utleiemegleren Østfold har hatt en god start fra dagen de åpnet dørene på Jeløya.

I april åpnet Utleiemegleren et nytt kontor i Moss, og det har vært en god start som har gått over all forventning. Utleiemegleren Østfold har allerede fått inn over 40 oppdrag og opplever stor pågang fra både investorer og de som bare har 1 bolig for utleie.

- Det er mange prosjekter som nå ferdigstilles, blant annet på Glassverket og Støperiet. I tillegg til flere andre spennende prosjekter som har stått ferdig det siste året. Vi ser at mange av boligene er kjøpt av eiendomsinvestorer som har stor tro på Moss og Østfold, sier daglig leder ved Utleiemegleren Østfold, Helge Hanch-Hansen.

Attraktivt område for investorer

Området på Rosenvinge er under stor utvikling der prosjekter allerede er ferdigstilt. Ferd Eiendom ser for seg å bygge 800-900 boliger på Skanem-tomta. I tillegg ser også investorer på Tribunen prosjektet. Det skal også bygges veldig mye i Fredrikstad og det spekuleres i at det skal bygges 6773 nye boliger de neste 12 årene der.

- Det er stor byggeaktivitet i Østfold nå, og det skjer vanvittig mye. I tillegg tar vi på oss oppdrag i Vestby og Ås der det også bygges mye. Man kan gjøre gode investeringer i disse områdene, sier Helge.

Follobanen og kort reisevei til Oslo

Fra 2024/2025 vil Moss ligge en halvtime unna Oslo med tog. I gangavstand til den nye stasjonen åpnes det for å bygge 5000 nye boliger. Helge merker at interessen fra eiendomsinvestorer øker nettopp på grunn av dette.

- Det er flere firmaer nå som tar kontakt for å leie, ofte i forbindelse med utbyggingen av Follobanen. Det er mye som skjer i Østfold regionen fremover, og vi ser et enormt potensial i dette markedet, avslutter Hanch-Hansen

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har ca.12.000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Moss, samt fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren PRO er en egen avdeling som tilbyr tjenester til eiendomsbesittere som har flere enn 10 utleieboliger. For mer informasjon, se www.utleiemegleren.no

Studentene jakter for tiden på store leiligheter som egner seg for kollektiv, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.4.7.2019 07:30:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 9740,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 0,8% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 5,6%. For en 2-roms kostet det i snitt 12.846,- kroner. Sammenlignet med forrige måned er dette en nedgang på 1,3%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,6%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 15.921,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er dette en nedgang på 0,1%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 0,5%. - Vi merker at studentene er på boligjakt og vi får mange henvendelser der de er på utkikk etter større leiligheter som de kan leie sammen i kollektiv. Når Samordna opptak blir klargjort i juli forventer vi enda større pågang fra studenter. Dyre boliger med høy standard er også lett omsettelige om dagen. Vi er inne i årets beste periode og markedet er generelt bra, sier daglig leder ved Utleiemegleren Majorstuen, Siri Ann