Turkish Airlines satser på Oslo lufthavn

Tirsdag 10. april markerte Avinor og Turkish Airlines den første daglige avgangen fra Oslo lufthavn til Istanbul. Når det tyrkiske flyselskapet nå setter inn sin Airbus 330 på ruten på permanent basis, betyr det bedret kapasitet, flere reisealternativer og Business class-tilbud for de reisende fra Oslo og ut i verden.

- Reiser til Tyrkia er på full fart tilbake, og ikke minst er Istanbul blitt et populært knutepunkt for norske reisende som skal videre ut i verden. Når Turkish Airlines nå øker kapasiteten både for passasjerer og frakt, er det svært positivt for norsk verdiskapning, sier Jasper Spruit, direktør for Trafikkutvikling i Avinor.

Vellykket markering

Tilstede under markeringen var representanter fra Avinor og ledelsen i Turkish Airlines, som sammen med besetningen og passasjerene feiret den første avgangen med kake, forfriskninger og snorklipping.

- Et fullverdig Business class-tilbud på denne ruten betyr at reisende fra Oslo lufthavn kan tilbys den samme servicen gjennom hele reisen, og det er med på å øke vår attraktivitet, mener Spruit, som inviterte pressen med seg inn i kabinen for å vise frem flyets fasiliteter.

Tradisjonen tro stilte Brann- og redningstjenesten opp og bidro med den tradisjonelle vannportalen før avgang til Istanbul.