NorgesGruppen

Trumf utnytter netthandelskrigen til medlemmenes fordel

Del
Med konseptet ViaTrumf vil kundene få mulighet til å spare tusenvis av kroner fra hundrevis av norske og internasjonale nettbutikker. De første tilbakemeldingene fra våre kunder er fantastiske, sier daglig leder Truls Fjeldstad i Trumf.

Kampen om netthandelskundene er knallhard og netthandelsaktørene er villig til å betale mye for nye kunder. Annonsekostnadene til nettbutikkene varierer fra 2 til godt over 10 prosent. Disse pengene gir vi i stedet direkte videre til Trumfmedlemmene fremfor å beholde dem. Vi starter med i underkant av hundre ulike nettbutikker, men vil øke fortløpende forteller Fjeldstad. Med reise, mote, interiør, elektronikk, helse/skjønnhet og bonussatser på 2-10% blir det fort veldig mye penger å spare for kundene enten du skal kjøpe reise, klær eller en iphone.

Det eneste kundene trenger gjøre er å gå via ViaTrumf sine nettsider når de skal handle varer eller bestille reise. ViaTrumf har også lansert en Bonusvarsler som kundene kan laste ned og som sier ifra når man er på en nettbutikk som kan gi bonus. Løsningen er utviklet i samarbeid med Top Benefit Schemes i England som har hatt stor suksess med konseptet TopCashBack i flere år. I gjennomsnitt sparer de engelske kundene over 3000 kr i året.

Vårt fokus er å gi Trumf-medlemmene nye fordeler, men konseptet vil skape en vinn-vinn situasjon også for nettbutikkene sier Fjeldstad. Over 2 millioner nordmenn er Trumfmedlemmer og vi har jevnlig dialog med en million norske husholdninger på epost. Dette blir en form for såkalt crowdsourcing hvor våre medlemmer får fordeler fordi de er del av et stort fellesskap, mens nettbutikkene som er med vil få flere kunder.

Lojalitetsprogrammet Trumf ble startet i 1997 og kundene har siden spart flere milliarder kroner i bonus på sine dagligvare- og drivstoffkjøp blant annet i KIWI, MENY, SPAR, JOKER og SHELL. Dette er begynnelsen på en ny reise for våre Trumf-medlemmer fortsetter en tydelig fornøyd Trumf-sjef.

Nøkkelord

Kontakter

Truls Fjeldstad
Daglig leder, Trumf AS
Telefon: 91550158
Epost: truls.fjeldstad@norgesgruppen.no

Om NorgesGruppen

NorgesGruppen
NorgesGruppen
Karenslyst alle 12-14
OSLO

(+47) 24 11 31 00http://www.norgesgruppen.no

Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.

NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.

Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.

Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.

Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye