To offisielle jubileumslåter fra LSK

28.3.2017 13:14 | Drabant Music

Lillestrøm Sportsklubb fyller 100 år og i den forbindelse slippes to splitter nye jubileumslåter.

Musikk har alltid vært et viktig element i Lillestrøms supportermiljø, også utenom de tradisjonelle cupfinalelåtene. Det er mye følelser i det å heie på et fotballag, og musikk er jo følelser, så når disse to treffer hverandre skikkelig gir det opplevelser som overgår det det meste.

Klubben har fått inn flere flotte bidrag, og 100 års-komiteen har valgt ut to av disse som klubbens offisielle musikalske bidrag til jubileet. LSK er veldig takknemlige for alle bidrag fra låtskrivere, musikere, sponsorer, Drabant Music og andre som har bidratt til dette.

Mannen bak låta «Dieseltog og kaldt oktobergress» har skrevet utallige LSK-sanger og gruppen som synger låta er vel de som har bidratt mest med fuglamusikk gjennom tidene. Egil Hjorteset har laget en følsom vise om å vokse opp med LSK. The Barmates, som er et kjent navn for de fleste som er glad i LSK, fremfører låta. Hør «Dieseltog og kaldt oktobergress» her!

Sist LSK vant en tittel var cupen 2007. Da var det en kjent fugl som bidro med cupfinalelåta «For LSK». Tarjei van Ravens (tekst og melodi), kjent fra Babel Fish, har fått med seg Øyvind Rannug (tekst), som blant annet står bak LSK-hymnen ”Aldri aleine til Åråsen”, og skrevet en drivende god poplåt som lager feststemning. Låta «100 år» kan høres her!

To ulike låter som hver seg innehar kvaliteter som kan få enhver LSK-supporter til å kjenne på gåsehuden! Nyt låtene og festen!

LSK fyller 100 år søndag 2. april, og jubileumskampen spilles mot Sandefjord Fotball på Åråsen Stadion kl. 15.30. Dette er også den første kampen i årets Eliteserie 2017.

Begge låtene vil være tilgjengelig på Spotify fra fredag av. Ta kontakt dersom du ønsker WAV-filer.

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».