Thomas Cook med store hotellinvesteringer i Spania

Thomas Cook, som også eier Ving Norge, investerer 40 millioner pund i egne hotell i Spania. Dette signaliserer en fornyet forpliktelse til selskapets aller største reisemål.

NY INVESTERING: Cook's Club Palma Beach er designet for å tiltrekke seg feriegjester som setter pris på lekkert design, god mat og drikke og god musikk til en rimelig pris.

Investeringsprogrammet, som ble lansert ved den offisielle åpningen av hotellet Cooks Club Palma Beach, er en del av Thomas Cooks fortsatte satsing på å øke sin egen portefølje av merkevarehotell og bekrefte sin posisjon som en av Spanias fem største internasjonale hotellkjeder.

Cooks Club Palma Beach åpnet forrige måned, etter en stor renovering som forvandlet hotellet smartline Lancaster til et prisgunstig designhotell med 318 rom. Hotellet har til hensikt å tiltrekke seg en ny generasjon reisende til Thomas Cook – og til denne delen av Mallorca.

Cooks Club Palma Beach ligger i hjertet av Playa de Palma-området. Det nye hotellet er designet for å tiltrekke seg feriegjester som setter pris på lekkert design, god mat og drikke og god musikk til en rimelig pris.

Betydelige oppgraderinger
Totalt vil ti hotell gjennomgå betydelige oppgraderinger i 2019 og 2020. Dette for å kunne fortsette å tilby gode og moderne hotell på de mest veletablerte spanske destinasjonene.

Hotellene inkluderer Casa Cook i Ibiza, som åpner denne sommeren, Sunwing Arguineguin på Gran Canaria, Sunwing Fanabe på Tenerife, Smartline Cala'n Bosch i Menorca, sammen med flere hoteller i Mallorca, inkludert Sunwing Alcudia og SENTIDO Cala Vinas.

Administrerende direktør i Thomas Cook, Peter Fankhauser, uttaler:
"Investeringsprogrammet viser engasjementet vårt for å utvikle en hotellavdeling med førsteklasses egenskaper på Middelhavets mest populære destinasjoner. Spania har lenge vært en favoritt hos våre kunder, og i et konkurransedyktig marked oppgraderer og moderniserer vi nå porteføljen vår for å gjenspeile kundens behov."

Thomas Cook sender rundt 4 millioner feriegjester til Spania hvert år, fra 15 europeiske land. Thomas Cook lanserte i fjor et hotellinvesteringsfond med joint venture-partner LMEY.

Cook's Club Palma