Ving Norge

Thomas Cook Group lanserer ny bærekraftstrategi

Del

Thomas Cook, som Ving Norge er en del av, har i dag lansert en ny bærekraftstrategi på den store reisemessen ITB i Berlin. Den nye tilnærmingen er mer i tråd med selskapets beslutning som ble tatt for to år siden om å sette kunden enda mer i fokus.

Den nye treårige strategien har som mål å gjøre en forskjell i alle fasene ved en ferietur for å begrense påvirkningen på miljøet og maksimere de sosiale og økonomiske fordelene reisingen kan gi. Lanseringen følger etter en årelang granskning av alle bærekraftige sider i hele konsernet. Resultatet er en sterkere og enklere tilnærming som tydelig bekrefter Thomas Cooks engasjement til å utføre positive tiltak for et bærekraftig selskap på lang sikt.

Strategien knytter hele selskapets bærekraft-aktiviteter sammen i tre områder: Hjemme, på reisen og på ferien.

  • Hjemme – Vi vil skape en positiv forandring i de lokalsamfunnene der vi og våre kunder lever og jobber.
  • På reisen – Vi strever etter å minske påvirkningen på miljøet og vil drive vår virksomhet på mest mulig ansvarsfull måte.
  • På ferien – Vi vil levere bærekraftige kvalitetsprodukter og tjenester i verdensklasse ved å jobbe sammen med våre kunder, partnere og leverandører.

Bærekraftrapporten for 2017, som publiseres i dag, beskriver hvilke framskritt selskapet har gjort. Viktige milepæler i løpet av 2017, og som har gjort en forskjell, er blant annet ulike veldedighetsprosjekt som har hjulpet 18000 mennesker, forbedret drivstoffeffektivitet for flyselskapet Thomas Cook Airlines, som også har satt flyselskapet på topp 10-listen over de mest drivstoffeffektive flyselskapene i verden i Atmosfair index. Selskapets bransjeledende initiativ med en tydelig policy når det gjelder utflukter der våre kunder møter dyr har også gitt resultater. To tredjedeler av de utfluktene som er gransket så langt har ikke levd opp til gitte retningslinjer, og er fjernet fra utfluktsprogrammet.

Peter Fankhauser, konsernsjef i Thomas Cook Group, sier:

”Jeg er fast bestemt på at Thomas Cook skal være en positiv kraft som bidrar til en mer bærekraftig turisme i samarbeid med våre destinasjoner, leverandører, kunder og reiseindustrien i sin helhet. Med vår nye strategi vil vi tydelig vise våre intensjoner angående spørsmål om bærekraft. Jeg er stolt av de framskrittene vi har gjort i løpet av det siste året, men vi har store ambisjoner, og det er viktig at vi gjør enda mer og større forskjell. Vi vet at de feriereisene vi selger kan ha positiv innvirkning både på samfunnet og miljøet. Jeg tror at enda tøffere handlinger på agendaen vil hjelpe oss med å levere et mer lønnsomt og bærekraftig selskap på lengre sikt, en fordel for våre medarbeidere, lokalsamfunn, kunder og våre investorer.”

Les Thomas Cook-gruppens bærekraftrapport her:
https://www.thomascookgroup.com/wp-content/uploads/2018/03/ThomasCook_SR2017__Final.pdf

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Ving Norge

Ving Norge
Ving Norge
Dronning Eufemiasgate 16
0191 Oslo

915 08 888http://www.ving.no

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet.

Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving Norge AS inngår i det internasjonale reisekonsernet Thomas Cook Group plc som er børsnotert i London.

Følg saker fra Ving Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ving Norge

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom