The Dogs slipper album 1. nyttårsdag og annonserer over 20 konsertdatoer

Foto: Glenn Melling

Med årlig albumslipp og non-stop turnering har The Dogs sakte men sikkert jobbet seg opp til å bli et av navnene i tetsjiktet av norsk rock som man alltid kan stole på. I 2018 håper de å ta det hele et steg videre.

«Vi er jo på det pussige stedet nå, at det føles som vi må velge. Bandet har vokst seg så stort at det begynner å bli vanskelig med disse dagjobbene. Vi spiller jo så mye vi kan, takker ja til alt som kommer vår vei. Samme med albumene. Vi vil jo at skivene skal bli bedre og bedre, og da må det settes av tid. Taperen da blir jo dagjobben, den som faktisk betaler husleie. Så hva gjør vi? Jeg har drømt om dette siden jeg var 16. Nå er jeg 47. Er ikke så mye annet å gjøre da enn å nedprioritere absolutt alt annet. Det har vi gjort óg. Alle mann. Vi skyver all «normalitet» til side og dytter alt vi har inn i Dogs 2018» forteller Kristopher Schau.

Deres sjette album «The Grief Manual» ble innspilt i Nabolaget Studio gjennom to hektiske uker i september, og som alltid ble mesteparten spilt inn live. Albumet er The Dogs' andre album på Drabant Music og skal som alltid følges opp med en massiv turné.

Den første singelen kan ventes allerede i november. «The Grief Manual» kommer som alltid den første mandagen på nyåret - som denne gangen lander på 1. nyttårsdag. Derfor planlegges det en del uortodokse aktiviteter for å sørge for at det fysiske formatet er tilgjengelig i henhold til tradisjonene før det slippes som normalt når butikkene åpner igjen dagen etter.

Det skal bli umulig å ikke få med seg The Dogs live i 2018 også. Turnéoversikten ser du her:

26.01 - Ål, Sundreball (festival)
27.01 - Fredrikstad, Gamlebyen Kulturhus
02.02 - København, Loppen
09.02 - Horten, Glassmagasinet
10.02 - Arendal, Bankgården
16.02 - Halden, Feelgood
17.02 - Lillestrøm, Martins
23.02 - Porsgrunn, Rockeklubben i Porsgrunn
24.02 - Porsgrunn, Ekstrakonsert
08.03 - Stavanger, Folken
09.03 - Haugesund, Flytten
10.03 - Bergen, Garage
16.03 - Levanger, Røstad Scene
17.03 - Trondheim, Byscenen
23.03 - Raufoss, Retro Bar
24.03 - Oslo, Rockefeller
05.04 - Bodø, Sinus
06.04 - Rognan, Slipen Scene
07.04 - Mo I Rana, Campus Helgeland
12.04 - Lillehammer, Felix (Uka)
13.04 - Ålesund, Terminalen
20.04 - Hamar, Gregers
25.05 - Tingvoll

Foto: Glenn Melling

Debutsingelen til FALKEVIK er ute nå14.9.2018 10:41Pressemelding

Med mot, kreativitet og kjærlighet for improvisasjon, utgjør Julie Falkevik Tungevåg, Ellen Brekken og Veslemøy Narvesen trioen FALKEVIK - en trio som kombinerer det kalde, nordiske jazz-uttrykket med elegante og rare popmelodier. Musikken beveger seg i landskapet singer-songwriter/indiejazz, med lyriske, instrumentelle partier og riff-baserte soloer. I dag slippes debutsingelen «Sing To Me» på Drabant Music. Ifølge Julie handler låta om å føle seg fanget på et sted man ikke hører hjemme, og å ikke være sterk nok selv til å fjerne seg fra situasjonen - eller personen. – Jeg liker ikke at andre forteller meg hvem jeg er, eller hva som er best for meg. Verken andre mennesker som vil forandre noe ved meg, eller vil kreve noe av meg som jeg ikke er komfortabel med, sier hun om bakgrunnen for «Sing To Me». Hør «Sing To Me» her! Hold deg oppdatert på FALKEVIK på Facebook og Instagram.

Edeema er klare med sin andre singel i år14.9.2018 09:56Pressemelding

– "Rising Sun" handler om å være skamløst forelsket, og spenningen i øyeblikkene før man gir etter for den, sier Edwin og Christopher i Edeema om sin kommende singel. Dette er den andre singelen produsentduoen gir ut i år, og de har denne gangen fått med seg den svært lovende sangeren Christine Ekeberg. Da den ble spilt inn, hadde de hell i uhellet ettersom Ekeberg var «ekstremt forkjølet». – Hun hadde nesten mistet stemmen, men mye av grunnen til at sangen har det luftige og sensuelle preget kan nok spores tilbake til den hese vokalen den dagen vi skrev sangen, forteller de. Produsentduoen Edeema består av Edwin van det Klift fra Oslo og Christopher Karlsen fra Hamar. Sammen har de laget musikk i mange år. Duoen har gitt oss flere tropiske hits med låtene "Fata Morgana", "This Is My Day" og "Paradise". Disse guttene står også bak flere høyt streamede remixer av blant annet Sophie Elises «Love Like That», Dagnys «Backbeat» og Lauren Aquilina sin «Echoes». Hør "Rising Sun (feat. Christi

Gåte ute med ny singel fra kommende tredjealbum7.9.2018 12:54Pressemelding

Vi kan med stor glede meddele at Gåte kommer med sitt tredje album 2. november! Svevn har allerede bydd på førstesingelen "Kom no Disjka", og nå har vi lettet på sløret til en ny singel fra plata: «Bannlyst». I følge frontfigur Gunnhild Sundli, ble «Bannlyst» til under et besøk sammen med den norske folkemusikk-guruen Knut Buen tidligere i vår. – Det var tre intense og lærerike dager, hvor vi fikk bli enda bedre kjent med Knut og all den livsvisdom han sitter inne med. Knut er for oss en levende filosof med mye på hjertet. Teksten til låta kom ut av en av de mange gode samtalene vi hadde i løpet av oppholdet, forteller Sundli. Selv sier hun at samarbeidet med Buen er en stor gave for Gåte. – Knut er kanskje mest kjent som hardingfele-spiller, men er også en stor ordkunstner. Tekstene hans sklir rett inn i vårt univers, slik at det nyskrevne går hånd i hånd med det gamle tradisjonsmaterialet som ligger som en grunnmur i låta. Selv sier Buen at låta handler om de mistrodde og uglesette s

Ny singel fra Temporary7.9.2018 12:09Pressemelding

I dag gir nydelige Temporary ut sin andre singel på Drabant Music. Oppfølgeren til «Was I Here» heter «When I Leave», og ble skrevet i vinter som en slags fantasi om en utvei fra den tyngende vinterdepresjonen. Utfallet er oppløftende, harmonisk gitar-pop. – Låta handler om det å kunne flykte fra hverdagslige repetisjoner, og muligheten til å starte med blanke ark, forteller Peitersen om «When I Leave», som de lagde med et ønske om å skape et vintage lydbilde. – Den representerer ikke nødvendigvis realiteten, men er heller et resultat av for lite eksamenslesning og litt for mye dagdrømming. «When I Leave» kan du endelig få høre her! Følg også Temporary på Facebook og Instagram for oppdateringer.

Ny singel fra Undr7.9.2018 08:47Pressemelding

– Alle kjenner til de kule kidsa. De som alltid har planer, vet hvilken musikk som er inn, og kun går med moteklær. «Smooth» handler om en gutt som blir betatt av en av disse kule jentene, og mens hun blir viktig for ham, ser hun bare på det hele som en lek. Det sier Rasmus Thallaug, som går under navnet Undr, om sin nye singel. Han er å anse som en altmuligmann innenfor det musikalske sfæren, og som med sine tidligere singler «Burn», «Sharks» og «Hjem igjen», er det Undr som ene og alene har skrevet, produsert og fremført musikken på «Smooth». Undr har tidligere har blitt omtalt i prominente musikkmedier som The Line of Best Fit, Clash Magazine, FACT og 730.no. Han har også produsert Farida sin nyeste singel "Foreplay", som gikk rett inn på den Spotify sin globale New Music Friday-liste med over 2,8 millioner følgere. Start fredagen med «Smooth» her! Følg også Undr på Instagram.