The Arkaba Walk – en fottur i bushen du sent glemmer.

En av nyhetene hos Australiareiser, Norges største arrangør av reiser til Australia, er en fottur som går over fire dager i Flinders Ranges. Her er stikkordene vakker natur, et rikt dyreliv, utedusj og glamping – rettere sagt glamorøs camping med stjernene som tak i Australias outback.

Klar for eventyr i bushen i Australia - hatt og ryggsekk er et must!

Turen starter med en privat flight fra Adelaide i Sør-Australia til Hawker, 45 minutter herfra starter fotturen gjennom Wilpena Pound og Arkaba. Under de tre dagene blir det garantert både kenguru- og emuspotting i tillegg til andre dyr i Arkabas vakre villmark. Fotturen er en enestående opplevelse i form av natur, dyreliv og opplevelser. Få steder er så tøffe som bushen eller outbacken i Australia – noe som gjør at dette er en tur du absolutt ikke skal legge ut på alene – og her er alt lagt til rette for at du skal få den absolutt beste opplevelsen. I tillegg er dette en fottur hvor alt er av beste kvalitet – fra guider og mat, til overnattingssteder og opplevelser.

-       Dette er en fem-stjerners fottur som jeg anbefaler alle som vil oppleve den ekte australske outbacken og som samtidig både liker å røre på seg og ha det komfortabelt. For meg som har vært i Australia utallige ganger var dette en av de flotteste turene jeg noen gang har vært på, sier Martin Dahl Jespersen, i Australiareiser.

Turen avsluttes med vinsmaking og lunsj i pittoreske Clare Valley, noe som sikkert føles ekstra velfortjent etter tre dager i villmarken.

Pris per person er rundt 15 000 nkr. per person. Dette inkluderer absolutt alt i fra flytransport til overnatting, guide, all drikke og alle måltider i fire dager og tre netter.

Oslo, 23. mai, 2018

For nærmere informasjon og/eller bilder kontakt;

Martin Dahl Jespersen, martin@australiareiser.no, tlf; 982 51 906 eller lene@australiareiser.no

Her er den fascinerende historien om Arkaba; http://www.arkabawalk.com/about-us/history

For mer informasjon om turen se; http://australiareiser.no/index.php/australia/south-australia/flinders-ranges-outback/932-flinders-ranges-outback

Klar for eventyr i bushen i Australia - hatt og ryggsekk er et must!
Med himmelen som tak sover du godt i din luksuriøse australske swag - sovepose.
Maten smaker alltid best ute!
Kenguruspotting i outbushen.
En flokk emuer gresser rolig mens vi går forbi.
Naturen er slående vakker på Arkaba walk.
En utedusj hører med til glamping-livet!

Australiareiser er et norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus. Selskapet er størst i Norden på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Australiareiser sine spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser og Grupperundreiser tilhører Australiareise-gruppen.

Australia på 3. plass over nordmenns drømmereisemål. Nå vil nordmenn vil se kenguruer & koalaer i ferien!7.11.2018 08:00Pressemelding

I følge en landsdekkende undersøkelse gjennomført av Kantar TNS for Europeiske reiseforsikring, så kommer Australia på en solid tredje plass over nordmenns drømmereisemål - rett etter USA og Maldivene. Mest lyst på en tur "down under" har aldersgruppen 50+, og på landsbasis er det vestlendingene som drømmer aller mest om Australia, etterfulgt av trøndere og østlendinger viser undersøkelsen.

Hva med å dykke med hvithai i julen? Eller bo i luksustelt i bushen i vinterferien?6.12.2017 08:00Pressemelding

Australireiser, KinaReiser, Nordmannsreiser og Orkideekspressen inviterer til spennende reiseaften på Det Norske Teater!24.8.2017 08:00Pressemelding