Strømbrudd på Sørlandet

Nå er 3572 kunder uten strøm. Feilene er spredt fra øst til vest i begge agderfylkene.

Røyknes i Vennesla kommune i Vest-Agder.

Arbeidene med å følge opp feilene fortsetter i kveld og gjennom natten.

Agder Energi Nett har i løpet av dagen befart linjenettet ved hjelp av helikopter for å raskere kunne finne feil. I morgen vil det bli satt inn tre helikoptre dersom værforholdene tillater det.

Kundene må fortsatt være forberedt på at det kan ta tid før de får strømmen tilbake fordi at feilrettingsarbeidet er utfordrende.

Kundesenteret er bemannet gjennom natten. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Se vårt strømkart her.

Røyknes i Vennesla kommune i Vest-Agder.

KRONIKK: Hva er realitetene vedrørende strømutfallene på Sørlandet?23.2.2018 14:05Kronikk

Strømsituasjonen i Agder har vært svært utfordrende denne vinteren og vi vil på det sterkeste beklage den ulempen som dette har medført for våre kunder. I tiden fremover vil det bli iverksatt flere ekstraordinære tiltak for å forbedre forsyningssikkerheten i de mest utsatte områdene. I etterkant av strømbruddene har det kommet mange påstander fra ulike hold, og vi ønsker å informere om hva som er realitetene.