Stina Talling slipper årets BlimE-låt

Årets BlimE-låt er det 16 år gamle Stina Talling fra Bergen som står bak. "BlimE (Mer enn god nok)" er Stinas første offisielle utgivelse som artist og låtskriver
BlimE-artwork

"Det er så viktig at låten har et positivt budskap, og det var fint å være så involvert i å skrive teksten" forteller hun. "Det er en ære å kunne være en del av dette, og jeg elsker at min aller første låt handler om å akseptere seg selv. Selv når man gjør feil."

Stina forteller at hun, da hun gikk på barneskolen, brukte mye av sommeren og høsten på å lære BlimE-dansen og syntes at hele opplegget var både gøy og viktig.

"Jeg håper jeg kan være med på å inspirere og motivere barn og unge til å være snillere mot hverandre. Og seg selv."

I et samfunn hvor fokus i stor grad er på hvordan man fremstår, heller enn hvordan man har det, har den kjente YouTuberen valgt å fokusere på humor og personlighet.

"Perfeksjon er kjedelig! Det er når vi tør å være oss selv, perfekt uperfekte, at vi blir mest kreative og spennende."

"BlimE (Mer enn god nok)" er skrevet i samarbeid med hitmakerne Hanne Mjøen, Magnus Clausen, Anders Nilsen og André Jensen.
Låten er å finne overalt hvor musikk kan strømmes eller lastes ned fra fredag 14. juni.
Følg med på NRK Super for mer informasjon, og koreografi til BlimE-dansen.

Siden hun startet med YouTube-videoer i 2013 har Stina Talling har hatt over 13 millioner avspillinger av sine personlige og humoristiske videoer.
I 2018 ble hun nominert i kategorien "årets morsomste" under Gullsnutten, og i 2019 ble hun nominert i kategorien "stjerneskudd" i Nickelodeon 2019 International Kid's Choice Awards

BlimE er NRK Supers vennskapskampanje med målsetning om å fremme vennskap og samhold på barneskoler i hele landet.
Fra kampanjen ble introdusert i 2010 har den vært en årlig begivenhet i Norge, med over 400.000 skolebarn som danser BlimE-dansen til den offisielle BlimE-låten.

BlimE-artwork
Stina Talling (c) Bent Rene Synnevåg

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.

Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway