Sterk vekst i Gabler-konsernet

18.10.2016 15:31 | Gabler

Vi har i det siste fått et godt tilfang av kunder og omsetningen ser ut til å ende på MNOK 225 for 2016, med tilfredsstillende overskudd. Det er en dobling på 5 år.

Dette viser at vår satsing på bred og dyp kompetanse innenfor pensjon, investering og forsikring er noe kundene setter pris på. Vi opplever nettopp kompetansen på flere områder som et konkurransefortrinn.

Investeringsrådgiving
Her har vi fått oppdrag om investeringsrådgiving for Aker Pensjonskasse som har en totalkapital på ca. 4,9 milliarder. Tromsø kommunale pensjonskasse med sine 3 milliarder har også valgt oss om uavhengig investeringsrådgiver. Her uttaler daglig leder Erling Høyer-Pettersen:

«Tromsø kommunale Pensjonskasse valgte Gabler Investment Consulting AS som rådgiver på grunn av gjennomgående kvalitet i alle deler av leveransen. Erfaring dra andre offentlige kasser og oppnådde resultater veide tungt. Kompetansen på regelverket og evnen til å anvende den i porteføljeoptimering er nyttig for oss.»

Pensjonskasseadministrasjon og aktuartjenester
Også innenfor pensjonskasseadministrasjon og aktuartjenester er veksten god. Alfsen og Gundersen Pensjonskasse har benyttet flere leverandører, men ønsket å samle leveransene for å få bedre totaltilbud, og valgte Gabler på nøkkelferdig pensjonskasse som inkluderer reassuranse gjennom Gabler Insurance Broker AS.

Nye Sandefjord kommune har også valgt å benytte Kompas som pensjonssystem. I tilegg leverer Gabler aktuartjenester og NRS/IFRS/GKRS.

Det er også sterk vekst innen rådgiving til selskaper som endrer sine pensjonsordninger, herunder individuell rådgiving til de ansatte. Det er gjennomført flere tusen samtaler med de ansatte hvor evalueringene er svært gode.

Geir Høiby i NHO uttaler:

«NHO har benyttet Gabler Steenberg & Plahte som rådgivere i forbindelse med intern pensjons omlegging i 2016. I prosessen med omleggingen og valg av ny pensjonsløsning har Gabler Steenberg & Plahte bistått med god rådgivning til NHOs ledelse. Videre fikk samtlige ansatte tilbud om individuell rådgivning hos Gabler Steenberg og Plahte. De aller fleste valgte å benytte seg av tilbudet, og har gitt svært gode tilbakemeldinger på den individuelle rådgivningen».