Sterk med STYRK!

Ny treningsapp med styrketrening. Tren riktig, hvor og når du vil.

STYRK! er en ny videoapp med unike 3D-animasjoner som viser hvordan du enkelt kan trene styrke hjemme i din egen stue. Appen passer for alle, enten du er nybegynner eller kun trenger inspirasjon til nye øvelser. Du vil lære både øvelsesteknikk og muskelbruk, samt tips til hvordan et skreddersydd treningsprogram kan se ut for deg.

- Man kan velge mellom tre ulike progresjonsnivåer, så øvelsene passer til alle, uansett hva slags fysisk form man er i, forteller Kristin Øygard, treningsekspert i Diabetesforbundet.

Appen gir nøye innføring i ti forskjellige øvelser. Med disse øvelsene trener du alle de store og viktigste muskelgruppene i kroppen. Riktig teknikk under styrketrening er avgjørende for å få maksimalt utbytte av treningen, og for å unngå skader.

STYRK! er utviklet med blant annet Tron Krosshaug, 1. amanuensis ved Norges Idrettshøyskole, en av Norges fremste treningseksperter, og med Nina Bansal, europamester i Taekwondo, som treningsmodell.

STYRK! er et samarbeidsprosjekt mellom Diabetesforbundet og Muscle Animation, og utviklet med økonomisk støtte fra Helsedirektoratet.

Kan lastes ned gratis i App Store og Google Play til mobil og nettbrett.