Statoil utvider kontrakten med CHC HS

STAVANGER,CHC HS bestiller to nye Sikorsky S-92 søk- og redningshelikopter for å betjene Statoil i Norge.

CHC Group leier inn to av Sikorskys nye generasjon søk- og redningshelikoptre (S-92) for å støtte CHCs helikoptertjenestekontrakt med Statoil. Dette innebærer en styrking av den totale beredskapen på norsk sokkel.

Helikoptrene er klare for drift i september og oktober 2017. Statoil har forlenget kontrakten om levering av SAT-tjenester med CHC frem til 2020, med mulighet til forlengelse ut 2024.

50 års erfaring

- CHC har mer enn 50 års erfaring innen søke- og redningsvirksomhet på norsk sokkel og er en ledende leverandør av slike tjenester i Norge, sier Arne Roland, CHC Regional Director for Norden, Øst-Europa og Canada (NECC.).

- De nye maskinene og den forlengede kontrakten med Statoil, styrker leveransen vår til Statoil, og bidrar til å videreutvikle den fremtidige SAR-kompetansen i regionen, sier Roland.

Topp moderne teknologi

Den nye generasjonen S-92 har toppmoderne teknologi, inkludert aktiv vibrasjonskontroll, komposittblader og andre avanserte sikkerhetsfunksjoner. Videre vil flyets helse- og bruksovervåkingssystemer hjelpe CHC til å bidra til å sikre tilgjengelighet, pålitelighet og sikkerhet for hvert nytt helikopter.

- Vi har jobbet hardt for å sørge for at vi er best mulig posisjonert for å møte kundenes behov, sier Karl Fessenden, konsernsjef for CHC Helikopter.

- Vi er opptatt av å yte vårt beste og verdsetter Statoils støtte gjennom blant annet denne beslutningen om å samarbeide videre med oss som leverandør av disse kritiske tjenestene, sier Fessenden.

CHC har gjennomført mer enn 1700 SAR-oppdrag over hele verden.

De to S-92-ene ble kjøpt som en del av CHCs avtale med Milestone Aviation Group, som er CHCs ledende utleier. S-92 hadde som flåte mer enn en million flytimer fjor.

Elisabeth Skarsbø Moen, kommunikasjonsrådgiver i Zynk Communication & Leadership.
Epost: esm@zynk.no

Besøk www.chcheli.com for informasjon.