Start reisen din med gatemat fra hele verden

I dag åpnet «Food Truck Festival" etter passkontrollen (Foto: Avinor Oslo lufthavn)

I dag åpnet «Food Truck Festival» dørene for alle som skal reise til destinasjoner etter passkontrollen. Fem «food trucks» skal tilby variert og god mat fra ulike deler av verden.

- Food Truck festival er et konsept inspirert av globale og norske mattrender. Det bringer et urbant og levende miljø inspirert fra Oslos gater på lufthavnen med ønske om å skape en god opplevelse til de reisende, sier Per Rune Lunderby, kommersiell sjef i Avinor Oslo lufthavn.

Fem «trucker»
Det er totalt fem «trucker» som alle serverer forskjellig mat og disse er plassert i området som er etter passkontrollen. Dette er et bevisst grep fra Avinor for å gi et bedre tilbud til reisende også her.

- Vi er veldig fornøyde med at vi endelig kan åpne og dermed få et veldig mye bedre serveringstilbud etter passkontrollen. Alle som skal til land utenfor Schengen-området kan glede seg til noen kulinariske godbiter, sier Lunderby.

Variert mat til varierte priser

I de fem truckene får man servert alt fra napolitansk pizza, saftige buns med egg og bacon, miniburgere, autentisk meksikansk mat og mye godt å drikke. Operatøren som skal drive det nye konseptet har selv stor tro på at serveringen vil bli tatt godt imot blant de reisende.

- Vi har gleden av å kunne tilby internasjonal gatemat med menyer som blir variable i både størrelse og i pris, og som blir servert rett fra «trucken». Man kan enten spise i det store restaurantområdet i andre etasje, eller ta det med seg til gaten eller på flyet. Maten blir servert på en måte som gjør at du enkelt kan ta den med deg om bord, forklarer administrerende direktør i HMSHost-Umoe F&B Company, Per Christensen.

De fem matvognene vil servere:

Pizza Wheel – Napolitansk pizza
Number Juan – Meksikansk gatemat
Joyride – Smoothies, salater, sandwicher, frukt.
Egghead and Roasted - Buns fylt med egg, bacon, pulled pork, og diverse kjøtt.
Tailgate – Lett servering av diverse mat og drikke.

Totalt kan Oslo lufthavn nå by på over 40 serveringssteder som gir et rikt og variert tilbud til alle reisende.

Fredag 2. februar åpnet Food Truck Festival på etter passkontrollen på avgangsnivå på Oslo lufthavn.