Sølvguttene fra 1970 er like gode i dag

Fretex oppfordrer folk til å velge gjenbruk til jul og får god hjelp fra Sølvguttene anno 1970. Deres sangstemmer er like gode nå. Akkurat som gaver med erfaring er like gode som nye gaver.

Sølvguttene fra 1970

Sølvguttene i kampanjefilm

Sølvguttene er selve definisjonen på jul for mange. I filmen hører vi første vers av Glade jul fra Sølvguttene anno 1970. De samme Sølvguttene – bare noen år eldre - tar over og synger andre vers av sangen.

- Både Fretex og saken går godt sammen med våre egne verdier og det er noe vi ønsker å være med å fremme. Vi ønsker alle en riktig god jul og håper at kampanjer er med på å skape økt bevissthet i disse førjulstider, sier Hans Petter Stub, Markedsleder i Sølvguttene.

Kitchen har produsert filmen i tett samarbeid med Verdens sterkeste mann og Sølvguttene.

Gjenbruk til jul?

En undersøkelse som Fretex har fått gjennomført viste at omtrent halvparten av oss synes det er vanskelig å gi bort brukte gaver, mens 3 av 4 er positive til å motta brukte gaver.

Nå skal de siste gavene handles inn og de kan være de vanskeligste. For hva skal du finne på til onkel Kåre som har det meste eller venninna som du bare skal ha en liten oppmerksomhet til? Når du velger brukt kan du finne unike varer til hyggelige priser. Og du gjør noe bra for miljøet. Hva med ei brukt bok? Eller en brukt godteskål som du kan fylle med dine egne julefavoritter?

- For ett år siden lagde vi «Barnas Fretex» for å vise at brukte leker – eller leker med erfaring – er minst like gode som nye. Sammen med reklamebyrået Kitchen lagde vi en popup-butikk med bare leker. Barna var flinke til å gi gaver til butikken, og for dem var det helt uproblematisk å kjøpe brukt.

Sølvguttene synger julen inn, igjen.
Videokanal

Sølvguttene fra 1970