Sollien gjenvalgt som leder i Akademikerne

Kari Sollien ble onsdag gjenvalgt som leder av hovedorganisasjonen Akademikerne. Hun sitter dermed to nye år i lederstolen.

Akademikernes rådsmøte valgte enstemmig å fornye tilliten til leder Kari Sollien, som har ledet Akademikerne de siste to årene.

- Det er en stor ære å bli gjenvalgt som leder. Jeg gleder meg til å ta fatt på to nye år. Jeg har stor tro på styrken i fellesskapet, og sammen har vi muligheten til å påvirke samfunnet i den retningen vi og medlemmene våre ønsker, sier Sollien.

Sollien kommer fra Legeforeningen og er Akademikerens syvende leder.

- Vi er hovedorganisasjonen for de med mastergrad. Jeg skal jobbe hardt for å være relevant for alle våre medlemmer – uansett om de er næringsdrivende, eller ansatte, og uansett hvilken sektor de jobber i. Og vi skal jobbe for at all kompetansen som medlemmene representerer skal brukes til samfunnets beste, sier Sollien.

Akademikerne er en arbeidstakerorganisasjon for folk med høyere utdanning, stiftet i 1997. Vi har 13 medlemsforeninger med tilsammen over 208 000 medlemmer.

Følg pressemeldinger fra Akademikerne

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akademikerne på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Akademikerne