Get | TDC

Smarte kommuner på 1-2-3. Hvor stort er gevinstpotensialet?

Get TDC har gjennomført en samfunnsøkonomisk analyse på hvor mye hver enkelt kommune kan spare på å investere i smartteknologi. Konklusjonen ligger i mange-milliarder-klassen.

Onsdag 15. august klokken 12.00 i DN-teltet, Arendal

For at kommunen skal kunne tilby tjenester med høy kvalitet til en stadig voksende befolkning uten å øke ressursene tilsvarende, må kommunen finne mer effektive måter å jobbe på. Svaret ligger i teknologi, innovasjon og omstilling, som er en forutsetning for at folks tjenestetilbud skal opprettholdes.

Vi presenterer hvordan og hvor raskt hver enkelt kommune kan bli «smart». Hva som kreves nå og fremover. Vi presenterer også hvilke tekniske konsepter man kan starte med allerede i dag.

• Hvor mye kan hver enkelt kommune spare på å bli smartere? Funn fra samfunnsøkonomisk analyse v/ Menon Economics, Christian Mellbye
  • Hvor fort kan kommunene bli smarte og hva er det beste utgangspunktet, v/ Tom Meier i Get TDC.
  • Hvilke løsninger finnes allerede nå? v/Erik Stokkeland, CEO i Futurehome

Vi ses i DN-teltet i Arendal!

Om Get | TDC

Get | TDC
Maridalsveien 323

+47 21 90 00 00

Get TDC er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 750 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Utbygging av infrastruktur er en kritisk samfunnsoppgave. Norske politikere ønsker at private aktører skal gjøre dette, og her har vi et viktig samfunnsoppdrag. Vi har en tett dialog med myndighetene for å sikre at vi løser samfunnsoppdraget best mulig også i fremtiden.

Vi har de siste årene investert flere milliarder kroner i nett og infrastruktur, og har vært en viktig bidragsyter til at over 1 million husstander i dag har tilgang til et fiberbasert bredbåndsnett.

Følg pressemeldinger fra Get | TDC

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Get | TDC på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Get | TDC