Slutt på utsatt frist for innsendelse av årsregnskap

Regnskapsregisteret minner om at fristen for å levere årsregnskapet i år er senest 31. juli for å unngå forsinkelsesgebyr.

Den midlertidige ordningen med utsatt frist ved innsending av årsregnskap via Altinn er nå opphørt sier Narve Amundsen, underdirektør, Tinglysing og regnskap. Innsendingspliktige enheter skal levere komplett årsregnskap til Regnskapsregisteret innen en måned etter fastsettelsen. For å unngå forsinkelsesgebyr må innsending gjøres via Regnskapsregisteret sine skjema i Altinn senest 31. juli 2016. Det er ikke mulig å søke om forlengelse av fristen.

I månedsskiftet juli/august vil Regnskapsregisteret sende en påminnelse i Altinn til innsendingspliktige enheter som ikke har levert årsregnskapet for regnskapsåret 2015. Amundsen oppfordrer alle som skal sende inn årsregnskap om å sjekke at e-postadressen i Altinn er korrekt, slik at e-postvarsel blir mottatt.

Kontaktinfo pressevakt
E-post: media@brreg.no