Slår et slag for damefotballen - signert med Norges to beste lag

Sector Alarm har tro på damefotballen og har nå sikret seg et sponsorsamarbeid med Norges to beste kvinnelag i fotball. Nå er både Avaldsnes og Stabæk Fotball i «stallen» og alarmselskapet er rimelig sikker på at samarbeidet betyr gull – for alle parter!

Avtalen med Stabæk sikrer Sector Alarm et samarbeid med Norges to beste lag. (Foto: Stabæk Media v/Kristian Bjerke)

-Dette betyr at vi nå har sikret oss to topplag i Toppserien. Vi er veldig opptatt av vinnerkultur, sier administrerende direktør i Sector Alarm Viggo Skeisvoll. –Så vel Avaldsnes som Stabæk Fotball er bygget opp på verdier som vi ønsker å identifisere oss med, men slike samarbeid handler alltid om hva vi kan få til sammen og hva vi kan få tilbake av oppmerksomhet, publisitet og salg.

Lykkes på Haugalandet

-Samarbeidet med Avaldsnes har gitt oss veldig gode resultater på Haugalandet. Veksten i området er tre ganger høyere enn i resten av landet. Vi har hatt mange aktiviteter og spillerne selv har vært veldig aktive. Vi tror på damefotballen, satser på damefotballen og vi har erfart at det er et stort potensiale for videre vekst. Disse erfaringen ønsker vi å ta med oss, videreføre og utvikle for regionen Asker og Bærum. Vi gleder oss til også å bli en del av Stabækfamilien, som har et veldig interessant nedslagsfelt vi ønsker å styrke oss i, sier Skeisvoll.

Best på og utenfor banen

-Vi er vant til å bli målt på prestasjon i Avaldsnes. Både de aktive og vi som jobber i administrasjonen har i tillegg til det sportslige, som jo er i Norgestoppen, også full fokus på hva vi kan få til sammen med våre partnere, sier Svein Hegland som er markedssjef i Avaldsnes. -Vi har lykkes bra, men vi hviler ikke på laurbærene av den grunn. Her er vi alle aktive og ønsker å bidra for at partnerne skal lykkes!

Widvey: Damefotballen fortjener mer oppmerksomhet

Thorhild Widvey, som er styremedlem i Avaldsnes, er imponert over hva Avaldsnes og Sector Alarm har fått til sammen. –Slik jeg ser det er mye av årsaken til de gode resultatene et godt og målrettet samarbeid mellom Sector Alarm og Avaldsnes. - Det er egentlig helt urimelig at kvinnefotballen ikke får mer oppmerksomhet i media og blant mange sponsorer. Her trengs et løft og en kampanje for å rekruttere flere kvinner til fotballen og flere sponsorer og mer oppmerksomhet i media!

Vil bidra og løfte frem kvinnefotballen

-Jeg vil gjerne være med og løfte frem kvinnefotball! Jeg ser at kvinnene ikke får den oppmerksomhet de fortjener. Kvinner må få samme ut utviklingsmuligheter som det mennene får!  Jeg ble oppmerksom på dette da jeg var idrettsminister og gleder meg nå til å bidra lokalt for å realisere drømmen til at flere kvinner kan lykkes med toppfotball!

Toppfotball blir det garantert også når Avaldsnes tar imot Stabæk søndag 7. mai. –Jeg er sikker på at dette blir en spennende kamp med stor innsats fra begge lag som gjør alt de kan for å vinne. –Jeg heier på begge lag, sier Viggo Skeisvoll som er født og oppvokst på Avaldsnes og som nå bor i Stabækland og er hyppig gjest på Nadderud. –Jeg håper og tror at samarbeidet med de to beste klubbene i Norge skal bidra til å gi kvinnefotballen et løft!

Her er Administrerende direktør Viggo Skeisvoll sammen med Avaldsnestrekløveret Svein Hegland, Ingrid Ryland og Janneth Hægland.