Shawn Mendes er tilbake med ny musikk

Etter å ha teaset fansen de siste par ukene, slapp Shawn Mendes singelen «In My Blood» i dag tidlig.

Den er produsert av Mendes og Teddy Geiger, og skrevet av Mendes, Scott Harris og Geoff Warburton. I et innlegg på sine sosiale kanaler beskriver Mendes rockeballaden som den mest personlige han har skrevet så langt i karrieren.

«In My Blood» er første singel fra hans kommende tredjealbum og den første låta han har sluppet siden «There’s Nothing Holding Me Back» fra i fjor, som er streamet godt over 500 millioner ganger på Spotify.

For to år siden slapp han albumet «Illuminate», som gikk til topps på albumlisten i Norge, USA og en rekke andre land verden over. Dette gjorde at 19-åringen har gått rett til topps på Billboard-lista med begge sine to album.

På få år har Shawn Mendes gått fra å poste korte videoer av seg selv på Vine til å bli en av verdens største popstjerner. Etter å ha blitt oppdaget på nettet, debuterte han med albumet «Handwritten» som gikk rett til topps på den amerikanske albumlista i 2015 og som også toppet listene i Norge.

Mendes toppet i fjor Billboards 21 Under 21-kåring og er en av de aller yngste artistene gjennom tidene som har albumdebutert med førsteplass på Billboards albumliste. På tvers av de forskjellige strømmetjenestene har Mendes sin musikk blitt streamet over 11 milliarder ganger.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og