SESONGENS GET ROOKIE-SPILLER ER KÅRET - HYLLES AV HOCKEYLEDELSEN

Get Rookie of the Year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire nominerte spillere gjennom sesongen. Sesongens pris går til den talentfulle Lillehammer-spilleren Jacob Lundell Noer.
Logo for Rookie of the Year

20-åringen, har allerede har rukket å spille 63 kamper for Lillehammer sitt A-lag. Noer var nominert til prisen i fjoråretsesong, og har sagt følgende om årets nominasjon:

-For å nå drømmene sine tenker jeg at man må være en ydmyk lagspiller og man må selvfølgelig ha det moro samtidig som man er seriøs, sier Lillehammer-spilleren.

-Mine beste ferdigheter på isen er teknikk, spilleforståelse og bevegelighet, avslutter Lundell Noer.

Om Jacob Lundell Noer sier juryen følgende:
Jacob Lundell Noers utvikling på og utenfor hockeybanen denne sesongen tilsier at Jacob innen kort tid vil være en av de unge spillerne i Get-ligaen som vil prege både klubb- og landslag. Han viser mental styrke, god teknikk og fysisk spill av ypperste klasse, noe som vektlegges spesielt i internasjonal hockey. Men, det er bevegeligheten og teknikken med puck og kølle som skiller ham fra andre jevnårige spillere. Jakob er det som kalles en to-veis-spiller som tar like stort ansvar i det defensive som i det offensive spillet. Vi gratulerer Jacob Lundell Noer med årets talentpris i Get-ligaen, GetRookieoftheYear 2017/2018!

-Jacob er god på skøyter.Han har bra forståelse for spillet og han tar ansvar som senterspiller. Han er så god at han gjør spillere rundt seg bedre. Likevel som alle andre må han også forbedre seg. Fokuset hans fremover bør ligger på å utvikle hurtighet og bli enda sterkere i duellspillet, sier landslagstrener Petter Thoresen.

-For Norge som ishockeynasjon er det ekstremt viktig at det kommer frem nye, unge, ambisiøse ishockeyspillere som har internasjonalt potensial. Jacob Noer har, til tross for sin unge alder, vist at han allerede besitter den modenhet, smartness og mentale styrke som må til for å lykkes på høyt nivå. Når vi samtidig vet at han jobber ambisiøst og målrettet med å videreutvikle seg fysisk og teknisk, har han alle forutsetninger for å bli en internasjonal toppspiller. Vi gleder oss til å følge hans videre utvikling, Petter Saltsten.

Fakta Get Rookie of the year:
GetRookieoftheYear er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2018 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM-landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

De fire kandidater som ble nominert for sesongen 2017/2018 var:

Max Krogdal; Frisk Asker

Jonas Medby; Lillehammer

Joakim Sommer Nielsen; VIF

Jacob Lundell Noer; Lillehammer

Både nominerte spillere og sesongen hovedpris plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get TDC).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Daglig leder

Håkan Södergren