Sector Alarm vant Kundeserviceprisen 2019
Ikke tilfeldig at vi vinner – godt arbeid over tid
Utrolig moro at dette kommer nå. Vi har de siste månedene hatt «All time high» rekorder og gode resultater på avdelingene i Spania og Norge. Vi jobber målrettet hver dag og dette er en skikkelig vitamininnsprøyting og god kvittering på at vi jobber riktig, sier Kommersiell direktør Stian Veganger.
- For nettopp elleve år siden ble Kundesenteret flyttet fra Norge til Malaga på den spanske solkysten. At dette har vært en stor suksess bekreftes blant annet av resultatene fra Kundeserviceprisen. I tillegg til fantastiske elleve bransjeseierne, har vi to ganger blitt kåret til Norges beste kundesenter uavhengig av bransje.
Det er selskapet SeeYou som gjennomfører landets største blindtest for å kåre årets kundesentre. De sjekker hele 143 kundesentre etter følgende kriterier:
- Mottak og velkomst når du ringer
- Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
- Avslutnings-samtale og totalinntrykk
Sjekker alle kanaler
SeeYou benytter de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat, kontaktskjemaer og mail.
De som vinner, skårer høyest på alle områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder.
18 kategorier
Kundesenterprisen deles ut i alt 18 ulike kategorier samt en hovedpris.
-Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte. Vi ser også at dyktige markedsførere drar hjelp av gode kundebehandlere for å få verdifulle businessleads, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.
Blindtestet i 13 år
De har foretatt blindtester av norske kundesentre i 13 år. Skorpen mener de norske kundesentrene holder høy kvalitet.
-Norske kundesentre legger mye jobb i å drifte godt, samt være innovative. Vi møter mange dyktige kundebehandlere når vi foretar blindtesten vår, sier Skorpen.
En pris med stor verdi
Prosjektleder Corinne Fjellås i Confex – selskapet som arrangerer Call Center-dagene hvor Kundesenterprisen deles ut – mener prisen har stor verdi.
-Vi ser at de som vinner bruker prisen aktivt i sin markedsføring. Det gir troverdighet og anerkjennelse. I tillegg er det selvsagt viktig i forhold til forbrukerne, fordi det er en spire for kundesentrene til å yte det lille ekstra, sier Fjellås.
Slik foregår blindtesten
Hvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reelle kunde
- Samtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk
Reidar Skorpen, daglig leder SeeYou Tlf.: 90 52 16 41 eller e-post: reidar.skorpen@seeyou.no.
Les mer om Call Center dagene på www.callcenterdagene.no
Kontakter
Sissel EckbladKommunikasjonssjef
Tel:23 39 94 03 / 928 43 870sissel.eckblad@sectoralarm.noBilder
Om Sector Alarm
Sector Alarm ble etablert i Norge i 1995 og har siden den gang utviklet seg til å bli det nest største alarmselskapet i Europa. Selskapet leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter.
Sector Alarm, som har hovedkontor i Oslo, har mer enn 650 000 kunder, og over 3500 medarbeidere i Norge, Sverige, Irland, Finland, Spania, Italia, Portugal og Frankrike.
Følg pressemeldinger fra Sector Alarm
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sector Alarm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sector Alarm
Rekordøkning i antall branntilfeller denne julen27.12.2022 10:59:35 CET | Pressemelding
Julen er høytid for hygge og glede, men årets siste dager markerer også høysesong for branner i Norge. Med matlaging og mye tid hjemme øker risikoen for brann, og Sector Alarm får hver jul inn mange alarmsignaler som skyldes brann. Den siste juleuken har selskapets alarmstasjon mottatt nesten 60 prosent flere brannsignaler enn en normaluke.
Vinningskriminalitet og boliginnbrudd forventes å øke til normaltilstander med åpne grenser: – Innbruddstyver vil inn i hus hvor det ikke er folk19.7.2022 11:43:26 CEST | Pressemelding
Rekordmange nordmenn skal til utlandet på sommerferie i år, melder flyselskaper og reiseselskaper. Med åpne grenser og et samfunn tilbake til normalen, forventer Politiet at boliginnbrudd vil øke til samme nivå som før koronatiden. Tyverier fra boder, garasjer og hager ser også ut til å bli et stadig større problem.
Ikke slurv med brannsikringen på hytta11.4.2022 12:15:48 CEST | Pressemelding
Påskeferien står for døren. Mange familier reiser til fjells i høytiden, andre åpner opp hytta ved fjorden. Hytteferie betyr mye innetid med god mat, stearinlys og fyr på peisen. Da er også sjansen større for brann. Brannsikring kan redde liv og bør være minst like viktig som fjellvettreglene og solkremen når nordmenn drar på påsketur.
Åtte tips for sikker vedfyring6.12.2021 11:51:52 CET | Pressemelding
Kun én av fire nordmenn sjekker brannvernutstyret en gang i halvåret eller mer, viser en undersøkelse gjort av YouGov på vegne av Sector Alarm. Dette er det viktig å huske på når det blir kaldere vær, mer bruk av levende lys og mer fyring. Det å ha en fungerende røykvarsler er det viktigste tiltaket du kan gjøre for å forebygge brann.
Innbyggere på Vestlandet er best rustet i møte med brann24.11.2021 14:02:06 CET | Pressemelding
En undersøkelse gjort av YouGov på vegne av Sector Alarm viser at vestlendinger utmerker seg på landsbasis når det kommer til brannsikkerhet. Åtte av ti sier de har god oversikt over brannslukkingsapparater og rømningsveier, og to av fem tar ekstra grep for å øke brannsikkerheten hjemme.