Sector Alarm vant Kundeserviceprisen 2019

Sector Alarm gikk helt til topps i årets prestisjetunge Kundeservicepris i kategorien sikkerhet. Prisen ble tildelt under årets Call Center-dagene på Clarion Hotel The Hub i Oslo. Dette er 11. gang Sector Alarm vinner denne prisen.
For 11. gang gikk seieren til Sector Alarm.

Ikke tilfeldig at vi vinner – godt arbeid over tid

Utrolig moro at dette kommer nå. Vi har de siste månedene hatt «All time high» rekorder og gode resultater på avdelingene i Spania og Norge. Vi jobber målrettet hver dag og dette er en skikkelig vitamininnsprøyting og god kvittering på at vi jobber riktig, sier Kommersiell direktør Stian Veganger.

- For nettopp elleve år siden ble Kundesenteret flyttet fra Norge til Malaga på den spanske solkysten. At dette har vært en stor suksess bekreftes blant annet av resultatene fra Kundeserviceprisen. I tillegg til fantastiske elleve bransjeseierne, har vi to ganger blitt kåret til Norges beste kundesenter uavhengig av bransje.

Det er selskapet SeeYou som gjennomfører landets største blindtest for å kåre årets kundesentre. De sjekker hele 143 kundesentre etter følgende kriterier:

• Mottak og velkomst når du ringer
  • Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
  • Avslutnings-samtale og totalinntrykk

Sjekker alle kanaler

SeeYou benytter de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat, kontaktskjemaer og mail.

De som vinner, skårer høyest på alle områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder.

18 kategorier

Kundesenterprisen deles ut i alt 18 ulike kategorier samt en hovedpris.

-Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte. Vi ser også at dyktige markedsførere drar hjelp av gode kundebehandlere for å få verdifulle businessleads, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.

Blindtestet i 13 år

De har foretatt blindtester av norske kundesentre i 13 år. Skorpen mener de norske kundesentrene holder høy kvalitet.

-Norske kundesentre legger mye jobb i å drifte godt, samt være innovative. Vi møter mange dyktige kundebehandlere når vi foretar blindtesten vår, sier Skorpen.

En pris med stor verdi

Prosjektleder Corinne Fjellås i Confex – selskapet som arrangerer Call Center-dagene hvor Kundesenterprisen deles ut – mener prisen har stor verdi.

-Vi ser at de som vinner bruker prisen aktivt i sin markedsføring. Det gir troverdighet og anerkjennelse. I tillegg er det selvsagt viktig i forhold til forbrukerne, fordi det er en spire for kundesentrene til å yte det lille ekstra, sier Fjellås.

Slik foregår blindtesten

Hvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reelle kunde

• Samtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk

Reidar Skorpen, daglig leder SeeYou Tlf.: 90 52 16 41 eller e-post: reidar.skorpen@seeyou.no.

Les mer om Call Center dagene på www.callcenterdagene.no

For 11. gang gikk seieren til Sector Alarm.

Sector Alarm ble etablert i Norge i 1995 og har siden den gang utviklet seg til å bli det nest største alarmselskapet i Europa. Selskapet leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter.
Sector Alarm, som har hovedkontor i Oslo,  har mer enn 650 000 kunder, og over 3500 medarbeidere i Norge, Sverige, Irland, Finland, Spania, Italia, Portugal og Frankrike.

Følg pressemeldinger fra Sector Alarm

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sector Alarm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sector Alarm

Vinningskriminalitet og boliginnbrudd forventes å øke til normaltilstander med åpne grenser: – Innbruddstyver vil inn i hus hvor det ikke er folk19.7.2022 11:43:26 CEST | Pressemelding

Rekordmange nordmenn skal til utlandet på sommerferie i år, melder flyselskaper og reiseselskaper. Med åpne grenser og et samfunn tilbake til normalen, forventer Politiet at boliginnbrudd vil øke til samme nivå som før koronatiden. Tyverier fra boder, garasjer og hager ser også ut til å bli et stadig større problem.