Verisure

Se når barna kommer hjem fra skolen

Med skolestart sitter det mange foreldre på jobben og er bekymret for om barna har kommet seg trygt hjem fra skolen. Med ny teknologi kan foreldre få automatisk beskjed på telefonen når barna kommer hjem, og også se om de har med seg noen via smartkamera.

– Det er veldig få foreldre som ønsker å spionere på sine barn, sier kommunikasjonssjef i Verisure, Cecilie Knudsen. – Samtidig vil man jo gjerne vite at barna er kommet trygt hjem fra skole, fotballtrening og vennebesøk. Med Verisure-appen får man en diskret push-varsling når barna kommer hjem, og med et smartkamera kan man også se hva som skjer. Dette bør være beroligende for de fleste foreldre.

Se hva som skjer

Verisure-appen er direkte koblet til Verisures alarmsystem eventuelt sammen med en digital dørlås som er koblet til systemet. Så snart barnet låser seg inn, sendes det en varsling til foreldrene. Med egen kode vet man hvem som låser seg inn. Samtidig slipper man å holde styr på nøkler. Det helt nye er også et smartkamera som kan ta bilde når døren låses opp slik at man da også kan se hva som skjer når barna låser seg inn, for eksempel om de har med seg venner hjem.

– Automatisk varsling er en av de mest populære funksjonene i appen vår fordi det gir foreldre en trygghet, uten å måtte benytte overvåkingsverktøy som GPS eller lignende. Man slipper også å bli ”masete” og ringe barna hver dag for å høre om de har kommet seg hjem. Foreldre kan skru alarmen av og på eller låse opp ytterdøra via appen, i tilfelle barna har glemt nøkkel eller alarmkoden, sier Knudsen.

Verisure-appen har allerede blitt lastet ned over én million ganger i Europa, og hele 100.000 ganger i Norge.

De fleste foreldre ønsker å vite at barna har kommet seg trygt hjem fra skole og fritidsaktiviteter

Eksempler på funksjoner styrt med Verisure-appen:

1. Innbruddsalarm – skru av og på, samt få beskjed når familiemedlemmer kommer hjem.
  2. Røykvarsler – seriekoblede, optiske røykvarslere som er koblet til alarmstasjon og som i tillegg varsler deg på mobilen hvis det skulle oppstå røykutvikling, samt at de gir mulighet for avlesning av temperatur og relativ luftfuktighet.
  3. Digital dørlås – styr låsen uansett hvor du befinner deg
  4. Med et smartkamera kan du også se bilde av hva som skjer når alarmen slås av eller det oppstår bevegelse i rommet
  5. Lysstyring – skru lys av og på med SmartKontakter, samt skru på lyset automatisk idet du kommer hjem.
  6. Smart kontroll for elektriske apparater – skru av elektriske apparater når du aktiverer alarmen.
  7. Styr innetemperatur og foreta fuktmålinger.

Om Verisure

Verisure
Drammensveien

Om Verisure Securitas Direct

Verisure AS (Securitas Direct) er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 2 millioner kunder vår teknologi i 14 land i Europa og Latin Amerika. Selskapet har 9000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmsentral. Gjennom bl.a. kamera og tale-og lyttefunksjon kan alarmsentralen raskt sette inn riktig tiltak uansett om det gjelder innbrudd, brann eller ulykke. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen (Norsk Kundebarometer 2016). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.

Følg pressemeldinger fra Verisure

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Verisure på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Verisure