Scandic overtar Restels hotellportefølje og blir markedsleder i Finland

Scandic Hotels har inngått en avtale om å overta Restels hotelldrift i Finland. Overtakelsen styrker Scandics posisjon som den ledende hotellkjeden i Norden og gjør Scandic til den største hotelloperatøren i Finland.
Restel og Scandic

I dag har Scandic 230 hoteller i drift eller under utvikling, 28 av disse er i Finland. Restels portefølje består av 43 hoteller i Finland. Etter overtakelsen vil Scandic ha hoteller i hele i Finland.

- Dette er en viktig milepæl som vil gi Scandic en sterk tilstedeværelse i det finske markedet. Vi ser frem til å drive og utvikle disse hotellene under Scandic-merkevaren i tiden fremover og ønsker Restel-teamet og kundene velkommen til Scandic, sier Frank Fiskers, konsernsjef i Scandic Hotels.

Restel har en portefølje på omtrent 7 600 rom fordelt på 43 hoteller med langsiktige leieavtaler, syv av disse drives som franchise-hoteller i Intercontinental Hotels Group. De fleste hotellene drives under merkevaren Cumulus, og vil bli Scandic-hoteller. Restel forblir gårdeier av fire av hotellene. Transaksjonskostnaden er på 114,5 millioner Euro.

- Hotellporteføljene våre komplementerer hverandre godt. Overtakelsen gir oss tilstedeværelse på 15 nye destinasjoner i Finland og større eksponering mot det voksende fritidssegmentet, sier Aki Käyhkö, adm. dir. Scandic Hotels Finland.

Se Scandics hjemmeside for mer info: http://www.scandichotelsgroup.com/

For mer informasjon, kontakt

• Svein Arild Steen-Mevold, adm. dir. Scandic Hotels Norge, +47 951 79 390, SveinArild.Mevold@scandichotels.com
  • Kristian Røise Dahl, PR- og kommunikasjonsrådgiver Scandic Hotels Norge, +47 958 41 992, KristianRoise.Dahl@scandichotels.com