Samlet inn 110 170 kroner til Barnekreftforenignen ved å krabbe Lillestrøm- Larvik

30.9.2016 16:01 | Barnekreftforeningen

Fredag 30.09 blir det fest på Gardemoen til ære for alle krabberne til Ove Øderud. Da han tapte et veddemål måtte han krabbe distansen Lillestrøm-Larvik (ca. 130 km) dersom Leicester vant Premier League - noe de som kjent gjorde. Med seg på veien fikk han mange gjestekrabbere, som alle har bidratt til å samle inn penger til Barnekreftforenignen. I dag leverer de sjekken på 110 170 kroner.

- Det er noe vi er stolte av og for meg personlig blir det en fin kveld der jeg kan få hedre alle sammen som ble med på mitt gale veddemål. Så mange fantastiske mennesker jeg kjenner og så mange fantastiske mennesker der ute som bidro med positive oppmuntringer og fine ord, forteller Ove Øderud som startet den lange krabbeturen.

Turen på den merkelige, og morsome sommeren som ble mye mere enn bare krabbing avsluttes på Brudalen sand på Gardemoen i kveld kl 18.00.

Ove er svært takknemlig for alle som har deltatt og støttet, og arrangerer denne festen for å hedre alle som bido. Ove har hele tiden vært bestemt på å fullføre veddemålet, og bestemte seg samtidig for å benytte anledningen til noe positivt og samle inn penger til en sak han brenner for: Barnekreftforeningen.

Krabbeaksjonen startet på Årasen stadion den 1.juli i pausen i kampen mellom LSK og Tromsø. Ved hjelp av en rekke idealistiske kjente og ukjente gjestekrabbere har han nå samlet inn 110 170 kroner.

Innsamlingen har i hovedsak bestått av donasjoner fra privatpersoner, men også bedrifter som Betsson, Kiwi, Select og Global Concept Mittcon AS har bidratt. På veien mot Larvik har Ove også mottatt gaver som har blitt auksjonert bort - flotte bilder av en anerkjent kunster, tursekk, signert fotball av John Arne Riise, draktsett, fotballer og drikkeflasker fra Betsson, billetter til danskefergen, fruktkurv fra Kiwi Gystad m.m.

Ove Øderud: 455 14 992

Om Barnekreftforeningen: Barnekreftforeningen ble stiftet i 1982 av foreldre til barn med kreft. Foreningen drives på frivillig basis av foreldre som har eller har hatt barn med kreft. Foreningen har 14 fylkesforeninger rundt om i landet og formålet er å være en støttepartner og informasjonskilde for familier som rammes av barnekreft. Barnekreftforeningen jobber med å sette fokus på barnekreft i samfunnet og øke forskning innenfor barnekreft. Barnekreftforeningen samarbeider med Kreftforeningen og er medlem av Innsamlingskontrollen.

Det umulige valget16.11.2016 06:00Kronikk

Skal jeg være der for mitt syke barn, eller jobbe for å sikre familiens økonomi? Når barn eller ungdom plutselig og uforutsett får en livstruende sykdom, blir livet snudd på hodet for hele familien. Kreft hos barn og ungdom er en slik sykdom. Den forholder seg verken til arbeidstider eller familiesituasjon. Kreften blir din nye jobb. En jobb som ikke følger rutiner, en jobb som innebærer kriser og stadig uro og som krever styrke, omsorg og kunnskap. Regjeringens lovforslag om endring av pleiepenger rammer barn og ungdom med alvorlig sykdom hardt, da foreldre får være mindre tilstede.