Samler inn for Ukraina

Konflikten i Ukraina har til nå kostet 9 000 mennesker livet og tvunget over 200 000 barn på flukt. Søndag 24. april samler samtlige katolske menigheter i Norge inn penger for ofrene i Ukraina – på oppfordring fra pave Frans.

-         Det er med dyp sorg vi nok en gang ser at en langvarig konflikt ødelegger livene til hundretusener av uskyldige mennesker. Det er de svakeste, barn og eldre som særlig blir rammet, sier biskop Bernt Eidsvig i Oslo katolske bispedømme.

Han ber om at det tas opp kollekt i forbindelse med søndagsmessene 24. april.

Pengene som samles inn vil bli håndtert av Caritas Norge i tråd med norske retningslinjer for håndtering av gaver til internasjonale formål. Gaver kan også overføres direkte til Caritas.

For ytterligere informasjon:

Kommunikasjonssjef Alfhild Heyerdahl Krokan, Caritas: 9346 8508