Ruter velger MobilePay

Snart får Ruters kollektivreisende en ny og innovativ mulighet for å betale sine reiser.

Danske Bank og Ruter har inngått samarbeid om en mobilbetalingsløsning som kan integreres med Ruters egen mobilapp RuterBillett.

- Å betale for en reise med Ruter skal være svært enkelt og effektivt, og med stor kundetilfredshet i fokus. Vi i Danske Bank er veldig fornøyd med å bistå Ruter med å videreutvikle moderne betalings-alternativer basert på brukervennlig mobilbetaling, sier Country Manager i Danske Bank, Trond F. Mellingsæter.

Suksess i Danmark
MobilePay-løsningen er utviklet i samarbeid med blant annet Danske Statsbaner (DSB)  i Danmark. Løsningen ble på kort tid en suksess. Etter en måned valgte 40 prosent av de reisende med DSB å betale med MobilePay.

- Vi har bare sett starten på digitaliseringen av bankbransjen. Vår videre utrulling av MobilePay spiller en viktig rolle på denne reisen.

Klart før sommeren
Ruters reisende vil i løpet av andre kvartal 2016 kunne bruke MobilePay som betalingsløsning i sin Ruter-app. De kan blant annet velge hvilket kort som skal brukes til kjøpet og vil kun behøve å oppbevare kortinformasjon på ett sted.

- Vi er svært stolte av at Ruter, som er en av Norges mest brukte app’er med en million brukere, har valgt MobilePay som samarbeidspartner på mobilbetaling, sier Mellingsæter.

Vi er banken for de gode person- og bedriftskundene. Vi tilbyr personlig rådgivning, god service og produkter tilpasset kundenes behov.