RiksTV

RiksTV med ny film og profil

Del

RiksTV er i full gang med høstens finpussing – og lanserer i den forbindelse ny profil og ny reklamefilm. Mens Hyper står bak reklamefilmen, er det Uniform som har utviklet den nye visuelle identiteten.

RiksTV gir ekte fans mer av det de elsker.
RiksTV gir ekte fans mer av det de elsker.

Reklamefilmen «Gir ekte fans mer av det de elsker» fra Hyper går på luften for første gang på TV 2, Discovery Networks og Nordic Entertainment Group i kveld. Regien på reklamefilmen er ved Aksel Hennie. Einar Film er produksjonsselskapet. 

RiksTV pynter samtidig på sitt utseende. I tillegg til en ansiktsløfting av logo og profilfarge, har den visuelle verktøykassa blitt langt rikere og særlig tilpasset digitale flater. 

Kommersiell direktør Ole André Skarbøvik hos RiksTV gleder seg over lanseringen.

- God merkevarebygging dreier seg om å styrke og tydeliggjøre posisjonen i markedet. 

RiksTV er en solid og godt etablert merkevare, men skal man sikre tydelighet, relevans og konkurransekraft i et stadig tøffere marked må man videreutvikle seg, sier Ole André Skarbøvik.

- Vi så at vi hadde potensiale for å styrke merkevaren RiksTV via en tydeligere visuell identitet og en tydeligere posisjon i markedet gjennom blant annet en større NeedScope-analyse. Videre kom det frem at vi har en del innhold som vi ikke har utnyttet potensialet i. Mange forbinder nok RiksTV med tradisjonell TV, men sannheten er at RiksTV tilbyr noe av det mest moderne innen tjenester, funksjonalitet og ikke minst bredde i innhold. RiksTV skal fortsatt være RiksTV, det vil si «TV for folk flest», så vi snakker evolusjon, ikke revolusjon, sier Ole André Skarbøvik. 

Sammen med utrullingen av ny profil lanseres også et nytt kommunikasjonskonsept, hvor reklamefilmen «Gir ekte fans mer av det de elsker» er første kampanjeuttak.  

- RiksTV har Norges mest fornøyde TV-kunder, blant annet drevet av at vi har et fantastisk godt innhold å tilby. Vi er stolte over å kunne tilby mer enn kun de tradisjonelle TV-kanalene, men også et fantastisk film- og serieinnhold fra blant annet HBO Nordic og Paramount+, samt det beste sportsinnholdet, med TV 2 Sport, Viasport og Eurosport-kanalene inkludert i vår bestselger, RiksPakken. Det er dette vi nå ønsker å løfte fram. At vi har mer av det folk vil ha. Mer av det film-, serie- og sportsfansen vil ha, sier Ole André Skarbøvik.

Reklamefilm: Gir ekte fans mer av det de elsker

Kontakter

Bilder

RiksTV gir ekte fans mer av det de elsker.
RiksTV gir ekte fans mer av det de elsker.
Last ned bilde
Ny RiksTV-logo
Ny RiksTV-logo
Last ned bilde
Kommersiell direktør Ole André Skarbøvik
Kommersiell direktør Ole André Skarbøvik
Last ned bilde

Om RiksTV

RiksTV
RiksTV
Postboks 393 Økern
0513 OSLO

22 88 37 90http://www.rikstv.no

RiksTV har 260 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon. 

RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.

Følg saker fra RiksTV

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra RiksTV

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom