RiksTV med ny film og profil
Reklamefilmen «Gir ekte fans mer av det de elsker» fra Hyper går på luften for første gang på TV 2, Discovery Networks og Nordic Entertainment Group i kveld. Regien på reklamefilmen er ved Aksel Hennie. Einar Film er produksjonsselskapet.
RiksTV pynter samtidig på sitt utseende. I tillegg til en ansiktsløfting av logo og profilfarge, har den visuelle verktøykassa blitt langt rikere og særlig tilpasset digitale flater.
Kommersiell direktør Ole André Skarbøvik hos RiksTV gleder seg over lanseringen.
- God merkevarebygging dreier seg om å styrke og tydeliggjøre posisjonen i markedet.
RiksTV er en solid og godt etablert merkevare, men skal man sikre tydelighet, relevans og konkurransekraft i et stadig tøffere marked må man videreutvikle seg, sier Ole André Skarbøvik.
- Vi så at vi hadde potensiale for å styrke merkevaren RiksTV via en tydeligere visuell identitet og en tydeligere posisjon i markedet gjennom blant annet en større NeedScope-analyse. Videre kom det frem at vi har en del innhold som vi ikke har utnyttet potensialet i. Mange forbinder nok RiksTV med tradisjonell TV, men sannheten er at RiksTV tilbyr noe av det mest moderne innen tjenester, funksjonalitet og ikke minst bredde i innhold. RiksTV skal fortsatt være RiksTV, det vil si «TV for folk flest», så vi snakker evolusjon, ikke revolusjon, sier Ole André Skarbøvik.
Sammen med utrullingen av ny profil lanseres også et nytt kommunikasjonskonsept, hvor reklamefilmen «Gir ekte fans mer av det de elsker» er første kampanjeuttak.
- RiksTV har Norges mest fornøyde TV-kunder, blant annet drevet av at vi har et fantastisk godt innhold å tilby. Vi er stolte over å kunne tilby mer enn kun de tradisjonelle TV-kanalene, men også et fantastisk film- og serieinnhold fra blant annet HBO Nordic og Paramount+, samt det beste sportsinnholdet, med TV 2 Sport, Viasport og Eurosport-kanalene inkludert i vår bestselger, RiksPakken. Det er dette vi nå ønsker å løfte fram. At vi har mer av det folk vil ha. Mer av det film-, serie- og sportsfansen vil ha, sier Ole André Skarbøvik.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Reklamefilm: Gir ekte fans mer av det de elsker
Kontakter
Ole André SkarbøvikKommersiell direktør
Tel:+47 92849343ole.skarbovik@rikstv.noBilder
Om RiksTV
RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon.
RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.
Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.
Følg pressemeldinger fra RiksTV
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra RiksTV
Strim og fotball.tv lanserer granskende Qatar-dokumentar10.11.2022 14:00:35 CET | Pressemelding
Strim og fotball.tv lanserer “Kampen om sannheten”. Dokumentaren belyser Norges Fotballforbund sitt nei til boikott av årets fotball-VM.
Strim har markedets mest fornøyde TV-kunder31.10.2022 07:40:00 CET | Pressemelding
Strim går helt til topps i EPSI Ratings ferske kundetilfredshetsundersøkelse som offentliggjøres i dag.
RiksTV og Strim med Premier League-avtale og ny sportspakke30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding
RiksTV, som også tilbyr strømmetjenesten Strim, har inngått en ny langsiktig Premier League-distribusjonsavtale med Viaplay Group. Samtidig lanserer Strim en helt ny sportspakke med både Premier League, UEFA Champions League og masse annen sport, til svært konkurransedyktig pris.
Strømmetjenesten Strim utvider sportstilbudet med Champions Leauge og LaLiga.22.11.2021 20:16:28 CET | Pressemelding
Strømmetjenesten Strim har blitt enige med TV 2 om å inkludere Champions League og LaLiga i Strim sine sportspakker. Innholdet vil være på plass i Strim til den viktige Champions League-kampen mellom Villareal og Manchester United 23. november.
Den norske strømmetjenesten Strim kun slått av global gigant på kundetilfredshet.26.10.2021 07:36:37 CEST | Pressemelding
I EPSI Rating sin kundetilfredshetsmåling troner Strim helt i toppen med en kundetilfredshet på 70,2%, kun slått av Disney+.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom