RiksTV først i Norge med ny prisstruktur: En pris – se tv fire steder!

Tirsdag 14. september lanserer tv-distributøren RiksTV en ny, offensiv prising av sine tjenester. Som første, og hittil eneste, distributør i Europa lanseres ”EN pris – tv FIRE steder”. Det betyr at du som forbruker betaler én månedlig pris – men du kan ha tv fire forskjellige steder. Prisen er 330 kroner for alle fire abonnementene.

- Våre kunder har hele tiden ønsket fleksibilitet. Derfor gav vi dem, som eneste distributør, Fritt Valg – en tjeneste der man selv kan sette sammen sin kanalpakke og betale for det man ønsker å se. Nå er vi stolte over å være først ute med konseptet ”en pris – tv fire steder”, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV.

- Dette er nyskapende – og for svært mange norske tv-seere med flere tv-er vil det bety en langt rimeligere investering enn det man har i dag. I Norge har over 600 000 husstandene mer enn tre tv-er hjemme. Har man i tillegg tv på hytta, i campingvogna eller i båten – vil man få det siste abonnementet ”gratis”, sier Christian Birkeland.

- Grunnen til at vi har valgt denne løsningen, er at flere etterspør muligheten for ett abonnement og en pris, selv om tv-ene er fordelt i flere rom. For forbrukeren kan det være mye penger å spare, sier Birkeland.

Dersom noen skulle ønske mer enn fire tv-abonnement vil det påløpe en samlet abonnementspris på de fire neste abonnementene også.

Lanserer seks nye kanaler

Den nye RiksPakken, RiksTVs hovedprodukt, utvides også nå med seks nye kanaler. SVT1 og SVT2, barnekanalene Disney Playhouse og Disney XD og livsstilskanalen TLC Norge. I tillegg kommer TVNorge-kanalen MAX 1. november, og TVNorge er oppjustert til HD.

RiksPakken inneholder nå de tv-kanalene som representerer 95 prosent av tv-seingen i Norge.

Totalt vil det da være 21 kanaler i RiksPakken – pluss at NRKs radio og tv-kanaler er fritt tilgjengelig. Dette betaler man nå 330,- kroner i måneden for. For abonnement 2-4 betaler man altså ikke noe ekstra – men må selvfølgelig ha en digital mottaker til alle tv-ene.

- Hva med de som ikke har flere tv-er – og som ønsker et smalere og billigere tilbud?

- Vi har fortsatt Fritt Valg – bestill én og én kanal. I tillegg lanserer vi nå parallelt med den nye RiksPakken også Minipakken. Det er et tilbud til deg som ønsker noen få utvalgte kvalitetskanaler – TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TVNorge, SVT1 og SVT2, samt Discovery og National Geographic Channel. Prisen her vil være på totalt 250 kroner i måneden – absolutt konkurransedyktig i forhold til våre konkurrenter, sier Christian Birkeland.

- Hva er RiksTVs mål med den nye prisstrukturen?

- Vi tilbyr fleksibilitet og dette er noe mange eksisterende og ikke minst nye kunder ønsker seg. Vi låser ingen til dyre kanalpakker. Hos oss kan man velge – noen få kanaler – noen mindre kanalpakker – eller et meget lukrativt tilbud om du har flere tv-er, avslutter Christian Birkeland.

Bildetekst: Christian Birkeland – RiksTVs administrerende direktør – er stolt over å presentere et helt nytt og unikt produkt i Norge. Man betaler en pris – men kan se digital-tv og HDTV opptil fire steder.

Kontaktpersoner i RiksTV:

Administrerende direktør Christian Birkeland: 909 52 122

Informasjonssjef Jens-Petter Gjelseth: 908 01 108

Christian Birkeland - administrerende direktør i RiksTV.