Risør kammermusikkfest

Rekordår for Risør kammermusikkfest

Med 11 utsolgte hus og usedvanlig høye sponsorinntekter har 2019 blitt et rekordår for Risør kammermusikkfest.
Utekonserten med Kristiansand Symfoniorkester på Stangholmen talte i år 1250 publikummere. Dette er det høyeste besøkstallet på ti år. Foto: Liv Øvland

— Vi er veldig fornøyde med tallene. Tilbakemeldingene fra publikum har vært svært gode, og vi er glade for at det ble en så gjennomført og fin festival, sier daglig leder i Risør kammermusikkfest, Eirik Raude.

Utekonserten med Kristiansand Symfoniorkester på Stangholmen talte i år 1250 publikummere. Dette er det høyeste besøkstallet på ti år. I tillegg til flere kjøpte billetter i år, har også festivalens sponsorinntekter hatt en økning sammenlignet med fjoråret. Festivalen mottok i år totalt 1.780.000 kroner i sponsorinntekter, noe som er 185.000 kroner mer enn i
2018.

Risør kammermusikkfest, som er en privat stiftelse, ble første gang arrangert i 1991 og har som formål å arrangere en årlig kammermusikkfestival med høyt kunstnerisk nivå. Slagverkeren Eirik Raude tok over som daglig leder i 2016. Årets festival ble arrangert i perioden 25.–30. juni.

For intervjuer og mer informasjon, vennligst kontakt:
Eirik Raude,
E-post: eirik@kammermusikkfest.no

Bilder

Festivalsjef, Eirik Raude. Foto: Liv Øvland

Om Risør kammermusikkfest

Risør kammermusikkfest

92 29 62 63https://kammermusikkfest.no

Kontaktperson: adm@kammermusikkfest.no

Følg pressemeldinger fra Risør kammermusikkfest

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Risør kammermusikkfest på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Risør kammermusikkfest