Regjeringa vil skjerpe krava for å få meir trafikksikre og trygge vinterveier
Vegdirektoratet har i dag sendt på høyring forslag om skjerpa krav til vinterdekk for tunge køyretøy og forslag om auka gebyrsats for brot på krava til lovleg dekk- og kjettingutrusting. Høyringsfristen er 27. august 2019.
– Dette er viktige tiltak i arbeidet for auka sikkerhet og framkome på norske vintervegar. Det skal vere trygt å ferdast på norske vintervegar, seier Dale.
Fleire krav til vinterdekk er allereie innført
Regjeringa innførte i 2013 eit påbod om vinterdekk for tungbil over 3500 kg med unntak av løfteakslar. I 2014 blei påbodet utvida, med påbod om vinterdekk på alle akslar. Det blei samstundes meldt eit ønske om å sjå ytterlegare på krava til vinterdekk på et seinare tidspunkt, i lys av den tekniske utviklinga og tilgjengelegheita av ulike typar dekk.
Tyske myndigheiter har nyleg skjerpa krava til vinterdekk for tunge køyretøy, slik at det berre er dekk merka med det såkalla "alpesymbolet", som er godkjent på drivande og styrande akslar. I Tyskland er det gitt ein overgangsperiode frem til 30. september 2024 for bruk av dekk merka M+S, produsert før 31. desember 2017.
– Vi ønsker ein skjerping etter same mønster som i Tyskland, men av omsyn til trafikktryggleiken vil regjeringa å gå eit steg lenger. Vi foreslår difor å innføre dei skjerpa krava utan overgangsperiode. Vi ønsker òg innspel på om dei skjerpa krava bør gjelde alle akslar på køyretøyet, inkludert hjul på tilhengar. Endeleg avgjerd vil tas på bakgrunn av innspel i høyringsrunda, seier Dale.
Høyringsforslaget tek også opp om minimum tillat mønsterdybde på dekka skal aukes frå gjeldande 5 mm til 7 mm.
Auka gebyrsats for brot på krava til vinterutrusting
– Vi ønsker òg å auke og differensiere gebyra for brot på krava til dekk- og kjettingutrusting. Formålet er å sikre at gebyrsatsane har ein reell preventiv effekt, som vil gjere det mindre aktuelt å spekulere i mangelfull vinterutrusting. Dette vil bidra til auka trafikktryggleik og framkome på vegen, seier Dale.
For manglar ved dekk blir det i høyringsforslaget foreslått ulike satsar for køyretøy med tillat totalvekt over og under 7 500 kg. Ved å differensiere ved kjøretøy med en tillat totalvekt på over 7 500 kg, vil gebyret i større grad rette seg mot tyngre køyretøy, som har dei største utfordringane på vinterføret.
For manglar knytt til å ha med kjetting blir det foreslått på same måte ulike satsar for køyretøy med en tillat totalvekt over og under 7 500 kg. Det blir òg foreslått ein ytterlegare sats for vogntog med tillat totalvekt over 7 500 kg, som trekkjer tilhengjar med tillat totalvekt over 3 500 kg. Sistnemnde sats må sjåast i samanheng med at bruk av kjetting er særskild viktig for vogntog på vinterføre. Det er òg krav til å ha med fleire kjettingar for denne køyretøygruppa.
– Køyring med manglande vinterdekk og kjetting aukar risikoen for ulukker. Av omsyn til både trafikktryggleik og framkome er det svært viktig at reglane er strenge nok. Reaksjonane ved brot må gje faktisk åtferdsendring hos dei som ikkje følgjer krava, seier samferdselsministeren.
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noLenker
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Regjeringen vil sikre god og miljøvennlig transport langs kysten25.4.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er viktig med god og effektiv transport av gods og passasjerer langs kysten. Kystruten har en lang og stolt historie med over 130 år med transport av passasjerer og gods langs kysten fra Bergen til Kirkenes, og regjeringen ønsker å sikre et best mulig tilbud også i fremtiden. Derfor setter vi denne våren i gang et transport- og miljøfaglig utredningsarbeid av kystrutetjenesten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Ny Stortingsmelding skal sikre Norges posisjon som foregangsland for droner og ny luftmobilitet25.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Vi står overfor et paradigmeskifte i luftfarten, hvor vi ved hjelp av stadig mer avanserte droner kan løse stadig flere og mer komplekse oppgaver i samfunnet. Dette kan i tillegg gjøres mer effektivt og sikkert, til lavere kostnader og med reduserte utslipp. Vi har som mål at Norge fortsatt skal være et foregangsland for droner. Derfor starter vi arbeidet Norges første stortingsmelding for droner og ny luftmobilitet. Denne skal være klar i løpet av våren 2025, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Fem forskningsprosjekter får penger fra Samferdselsdepartementet17.4.2024 12:10:41 CEST | Pressemelding
Av-ising av nullutslippfly og datadrevet salting av vei er to av teknologiprosjektene som nå får penger fra Samferdselsdepartementet. Det er Forskningsrådet som har utpekt de fem prosjektene, som får 40 millioner kroner.
Regjeringen med penger til Bodø og Ålesund16.4.2024 11:11:48 CEST | Pressemelding
– Regjeringen har satt av i 31 millioner kroner til mindre byer utenfor ordningen med byvekstavtaler. Dette er et løft for at Bodø og Ålesund skal bli grønnere byer med bedre fremkommelighet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2: Eit steg nærare ny tunnel5.4.2024 12:00:16 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon for utbygging og finansiering av prosjektet E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2 i Akershus.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom