EVRY

Redd Barna forlenger avtale med EVRY

Del

EVRY skal bistå Redd Barna med nye IT-løsninger de neste tre årene. Målet er å frigjøre tid for IT-avdelingen og effektivisere driften, slik at Redd Barna kan samle inn mer penger og hjelpe flere barn.

Redd Barna og EVRY har hatt et langt og godt samarbeid på leveranse av IT-tjenester. Avtalen som nå utvides omhandler drift av basis infrastruktur, og EVRY bistår også med brukerstøtte, finansiering, skytjenester, sikkerhet, nettverk og klienttjenester.

For klienter er det inngått en egen CaaS-avtale, der klientene leveres som en tjeneste. Her inngår i tillegg til administrasjonens PC-park også iPads som gateververne benytter. Ved å sette ut klientdriften til EVRY kan Redd Barnas interne IT-ressurser frigjøre tid til strategiske oppgaver. EVRY standardiserer hele livssyklusløpet fra anskaffelse til avhending av klienter, noe som gir bedre kvalitet, økt tilgjengelighet, redusert kompleksitet og lavere kostnader. – Redd Barna jobber hver dag for at barn over hele verden skal overleve, få utdanning og være beskyttet mot vold og overgrep. For å lykkes i vårt arbeid behøver vi moderne og kostnadseffektive IT-tjenester. Det har vi god erfaring med å få levert av EVRY, og vi har derfor nå signert en ny avtale, sier Morten Slungård, HR- og IT-sjef i Redd Barna.

En del av EVRYs leveranser til Redd Barna omfatter forretningssystemet Unit4. EVRY har Norges største UNIT4-miljø og tung ekspertise på denne løsningen. I tillegg til Unit4-leveranser i Norge har EVRY bistått Save the Children i England.

– Flere av våre medlemsland etterspør nå EVRYs spesialkompetanse på UNIT4, sier Slungård.

Redd Barna står foran en digital transformasjonsreise i 2017 der EVRY vil være en sentral rådgiver.

– Endringer skjer stadig raskere og med denne nye avtalen får vi økt fleksibilitet. Vi ønsker å sette ut alt av drift slik at vi kan fokusere på utviklingsarbeid og den digitale transformasjonen virksomheten går gjennom. Det er avgjørende at mest mulig midler går til barna, og sammen med EVRY jobber vi aktivt med standardisering og effektivisering, sier Slungård.

– Vi er veldig stolte av å ha Redd Barna som kunde og setter stor pris på det gode partnerskapet. Deres samarbeidsevner og løsningsorienterte tilnærming sikrer god fremdrift og gode resultater i prosjektene. Vi ser frem til å hjelpe Redd Barna med kostnadseffektive og innovative IT-løsninger, sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør i EVRY Norge.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Morten Slungård, HR- og IT-sjef i Redd Barna
Morten Slungård, HR- og IT-sjef i Redd Barna
Last ned bilde
Last ned bilde

Lenker

Om EVRY

EVRY
Snarøyveien 30 A
1360 Fornebu

+47 23 14 50 00https://www.evry.no

EVRY er Skandinavias ledende leverandør av IT-tjenester med lokal tilstedeværelse i over 50 byer og tettsteder. EVRY satser på utvalgte bransjer som offentlig sektor, bank og finans, forsikring, helse, energibransjen, olje og gass, produksjonsbedrifter, handel og logistikk, teknologi og kommunikasjon og servicebedrifter. Ved hjelp av bransjekunnskap og teknologisk innsikt skaper EVRY digitale fortrinn til fordel for sine kunder og bidrar til utviklingen av fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har ca. 9 000 ansatte og en årlig omsetning på ca. 12.5 milliarder kroner.

Følg saker fra EVRY

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra EVRY på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra EVRY

EVRY rapporterer et andre kvartal i 2019 med vekst innen konsulent- og applikasjonstjenester, som støtter selskapets strategiske retning12.7.2019 07:01:12 CESTPressemelding

(Fornebu, 12. juli 2019) EVRY rapporterer driftsinntekter for andre kvartal på 3 178 millioner kroner i 2019, sammenlignet med 3 286 millioner kroner i andre kvartal 2018. Driftsinntektene for årets første halvår var på 6 507 millioner kroner, som er en økning fra 6 494 millioner kroner for samme periode i fjor. Justert for valutaeffekter og oppkjøp, var den organiske veksten 0,1 % i første halvår 2019, sammenlignet med første halvår av 2018. Financial Services rapporterte en positiv organisk vekst i andre kvartal, mens de andre forretningsområdene var berørt av sesongsvingninger.

EVRY och Tieto går samman för att bli en ledande leverantör av digitala tjänster i Norden.18.6.2019 07:10:12 CESTPressemelding

(Fornebu / Espoo, 18 juni 2019) EVRY och Tieto tillkännager idag ett avtal om samgående för att bilda ett av de ledande digitala tjänste- och mjukvaruföretagen i Norden. Med en kombinerad omsättning på närmare 3 miljarder EUR och med 24 000 medarbetare blir det nya bolaget väl positionerat för att öka den digitala innovationstakten för nordiska företag och samhället i stort. De båda bolagen kompletterar varandra utifrån sin geografiska närvaro samt från ett kund- och erbjudandeperspektiv. Det nya bolaget får namnet TietoEVRY och kommer betjäna tusentals kunder inom såväl privat som offentlig sektor i mer än 90 länder.

EVRY og Tieto fusjonerer og skaper en ledende nordisk leverandør av digitale tjenester18.6.2019 07:00:43 CESTPressemelding

(Fornebu/Espoo, 18. juni 2019) EVRY og Tieto har i dag kunngjort en fusjonsavtale. Sammen skaper partene et konkurransedyktig selskap for digitale tjenester og programvare i Norden. Det fusjonerte selskapet vil ha en samlet omsetning på rundt 30 milliarder kroner og 24.000 medarbeidere. EVRY og Tieto er svært komplementære når det gjelder geografiske markeder, tjenesteportefølje og kunder. Selskapet vil bli kalt TietoEVRY og ha flere tusen kunder i privat og offentlig sektor i mer enn 90 land.