Ramón er ute med ny singel

Ramón følger opp suksessen som var "Knock" med en ny sterk singel; "Tonight I'm Over You". Foto: Presse

De siste to månedene har du kanskje blitt bedre kjent med det 19 år gamle poptalentet Ramón Andresen. Det tok ikke lang tid etter at han slapp "Knock" før han havnet på B-lista til NRK P3, der låta har stått støtt i mange uker, og i mai fikk han komme til Christine for å spille låta live på radio. Over 100 000 streams på Spotify sier også sitt.

Derfor er vi strålende fornøyde med å i dag slippe oppfølgerlåta, "Tonight I'm Over You". Den er rett og slett en real banger med en snedig produksjon som mer enn frister til dans i den eventyrlige maivarmen.

Ifølge Ramón er meningen med låta å beskrive den følelsen du får når du bare har fått nok og er ferdig med noen - enten om det er en venn eller kjæreste, eller om du er ferdig med å spise sjokolade på en onsdag!

Hør "Tonight I'm Over You" her!

Artwork for "Tonight I'm Over You".

Michael Krohn slipper ny singel19.10.2018 11:02Pressemelding

9. november følger Michael Krohn opp fjorårets soloplate, Unwanted, med et prosjekt der han har gitt et utvalg låter fra hele hans karriere nye klær. Det er dette som er Søvnløse netter. På sett og vis kan prosjektet sammenlignes med Johnny Cash sine American Recordings. Her gjør Krohn kun egne låter med produsent Hugo Alvarstein og musikerne som har arrangert og tolket materialet. Dette stjernelaget består av Geir Sundstøl, Amund Maarud, Eivind Staxrud, Hugo Alvarstein, Bugge Wesseltoft, Eirik Øien, Eivind Kløverød, Christer Engen, Kenneth Kapstad og Sylfest S. Den neste singelen i rekken er selve tittelsporet på albumet; "Søvnløse netter". Den kan du høre her!

Endelig ny musikk fra The Modern Times19.10.2018 10:17Pressemelding

Med debutalbumet This Is The Modern Times, en drøss kritikerroste og sagnomsuste konserter har The Modern Times etablert seg som et av landets mest elskbare band. Nå, ett år senere, vrir bandet på de siste knottene for å ferdigstille oppfølgeren, som vi gleder oss til å fortelle mer om snart. Før det kan du i dag høre deres etterlengtede nye singel "Dementia"; en særdeles fengende og catchy poplåt som handler om da ett av bandmedlemmenes bestemor ble dement. I høst spiller også tromsøbandet kun to "intime" konserter på Bastard i Tromsø (19. oktober) og Revolver i Oslo (9. november), før de legger ut på releaseturné i Europa til våren. Hør "Dementia" her, og følg bandet på Facebook og Instagram for oppdateringer.

Falkevik slipper debutalbumet19.10.2018 09:05Pressemelding

Med mot, kreativitet og kjærlighet for improvisasjon, utgjør Julie Falkevik Tungevåg, Ellen Brekken og Veslemøy Narvesen trioen Falkevik - en trio som kombinerer det kalde, nordiske jazz- uttrykket med elegante og rare popmelodier. Musikken beveger seg i landskapet singer- songwriter/indiejazz, med lyriske instrumentelle partier og riff-baserte soloer. Julie Falkevik Tungevåg, en 30 år gammel pianist og låtskriver fra Sogn og Fjordane, er prosjektets låtskriver. Hun har en mastergrad i utøvende rytmisk musikk fra musikkonservatoriet i Kristiansand og benyttes hyppig som frilansmusiker. De siste årene har hun spilt med artister som Ine Hoem, Erlend Ropstad, Anja Skybakmoen, Anette Askvik og Synne Sanden, for å nevne noen få av mange. I dag slippes debutalbumet til Falkevik på Drabant Music. Louder Than I’m Used To er produsert av Julie og gitarist/tekniker David Aleksander Sjølie, og er spilt inn i New Tone Studio og Urban Sound Studios i Oslo. Albumet er inspirert av naturen på Vestlan

Nikkeby Lufthavn reutgir kultskive12.10.2018 12:28Pressemelding

Nikkeby Lufthavn er et ikonisk kultband i hjembyen Tromsø, kjent for sine forrykende liveshow og særegne potpourri av catchy garagerock, punk og pop. I 2000 ga de ut den kritikerroste To The Moon EP på Feedback Underground Records, samt den etterlengtede kanonskiva Babes in Space høsten 2005. Albumet ble kåret til «Den beste rockskiva i Tromsøs historie» av Buktafestivalen i 2015, og har vært utsolgt i mange år. I forbindelse med at Nikkeby Lufthavn er special guest for Marky Ramone’s Blitzkrieg, fra legendariske Ramones, i Tromsø Kulturhus 17. oktober, har bandet i dag endelig gitt ut albumet digitalt. Det kan høres her! Nikkeby Lufthavn serverer et energisk show med volumknappen på elleve, samt fengende låter med bisarre tekster fra et surrealistisk univers uegnet for de fleste menneskesinn. Det er vanskelig å forklare hva Nikkeby Lufthavn er - det må rett og slett oppleves.

deLillos med akustisk versjon av legendarisk låt12.10.2018 10:00Pressemelding

Denne høsten kan du oppleve de norske musikkheltene deLillos land og strand rundt om i Norge på det som er deres store, akustiske høstturné. Men i forkant av dette, ønsket bandet å gå inn i studio for å snekre sammen et par gaver til fansen. Den første av disse gavene er, passende nok, en akustisk versjon av én av deres aller, aller kjæreste hiter: «Kokken Tor». Den kan du høre her! Når det gjelder den andre gaven, så er det jo slik at de som venter på noe godt, definitivt ikke venter forgjeves. Følg deLillos for oppdateringer på Facebook.