Rammeavtale til Statoil Fuel & Retail Marine

Statoil Fuel & Retail Marine AS (SFR Marine), et heleid datterselskap av Circle K AS, har inngått en rammeavtale om levering av marine gassoljer (MGO) til Aker BP, Lundin Norway og Repsol Norge.

Asko base, Tananger er en av basene Statoil Fuel & Retail Marine leverer marine gassoljer fra.

Avtalen er på fem år med løpende opsjoner på tre ganger to år. Oppstart var i februar i år.

Drivstoffet, som er en dieselkvalitet, brukes blant annet til å forsyne supply-skip og rigger. Rammeavtalen er gjeldene for SFR Marine sine lokasjoner i Norge.

-Vi er veldig fornøyd med signering av denne kontrakten, som er en annerkjennelse av vår evne til å levere produkt med fokus på kvalitet, service og fra strategiske baser nær kunden. Vi ser fram til å samarbeide med Aker BP, Lundin og Repsol, og er optimistisk med tanke på aktiviteten på basene de neste årene, sier Arvid Husebø, daglig leder i SFR Marine.

Statoil Fuel & Retail Marine AS er et 100 prosent eid datterselskap av Circle K AS. Selskapet har åtte ansatte, eier strategiske tankanlegg langs kysten og er markedsleder innenfor salg av MGO i Norge. Basene SFR Marine leverer fra er Dusavik (Stavanger), Asco base (Stavanger), CCB (Ågotnes/Bergen), Mongstadbase (Bergen), Fjordbase (Florø), Vestbase (Kristiansund), Helgelandsbase (Sandnessjøen) og Polarbase (Hammerfest).

For ytterligere opplysninger, kontakt: