Norsk Fjernvarme

Presseinvitasjon til Fjernvarmedagene 11.-12. oktober

Tre fjernvarmestatsråder svarer på spørsmål, Enova-sjef Nils Kristian Nakstad står på talerstolen og toppsjefer fra energiselskaper og eiendomsutviklere diskuterer bærekraftig byutvikling når årets utgave av Fjernvarmedagene arrangeres 11.-12. oktober.
Fjernvarmedagene er Norges største treff for fjernvarme- og kjølenæringen.

Fjernvarmedagene er Norges største treff for aktører innen næringen for Urban Energi – altså fjernvarme- og kjøling.

Årets utgave finner sted på Scandic Fornebu og samler aktører fra inn- og utland.

Den offisielle åpningen av arrangementet er tirsdag 11. oktober klokken 12.30, hvor tre fjernvarmestatsråder blir utfordret på veien videre for grønn byutvikling (via skjerm).

Deretter setter vil tre administrerende direktører, henholdsvis Rolf Thorsen i Oslo S Utvikling, Nils M. Bøhler i OBOS Næringsbygg og Eirik Folkvord Tandberg i Hafslund Varme gi sine innspill på hvilke grep som må tas i den grønne utviklingen av Oslo.

Vi er også veldig spent på hva Enova-sjef Nils Kristian Nakstad vil si om Enova og fjernvarmens rolle videre.

På dag to av arrangementet presenterer vi nye løsninger for lavutslipssamfunnet. For eksempel hvordan bygg i Oslo sentrum nå skal kjøles av spillvarme, hvordan Göteborg har fått danskebåten på fjernvarme eller hvordan varmegjenvinning fra datasentre nå brer om seg i Europa.

Utdrag fra programmet 11. oktober:

12.30:    Åpningssesjon: Tre fjernvarmeministre svarer

Energiminister Tord Lien (Frp), urbaniseringsminister Jan Tore Sanner (H) og klimaminister Vidar Helgesen (H) gir svar på spørsmål om forsyningssikkerhet, urbanisering og miljø.
Møteleder: Jon Tveiten, Norsk Energi og Heidi Juhler, Norsk Fjernvarme

13.00:    Urban Energi for morgendagens bygg og byer

Administrerende direktør Rolf Thorsen, Oslo S Utvikling
Administrerende direktør Nils M. Bøhler, OBOS Næring
Administrerende direktør Eirik Folkvord Tandberg, Hafslund Varme
Møteleder: Silje Schei Tveitdal, Footprint

14.45     Urban Energi og lavutslippssamfunnet

Administrerende direktør Nils Kristian Nakstad, Enova
Administrerende direktør Bjørn Hølaas, Statkraft Varme
Rådgiver Einar Wilhelmsen, ZERO
Møteleder Trygve Mellvang-Berg, Norsk Fjernvarme

Resten av programmet for både tirsdag 11. og onsdag 12. oktober er tilgjengelig på fjernvarmedagene.no

Klikk her for registrering for presse: http://bit.ly/fvd16-presse

Fjernvarmedagene er Norges største treff for fjernvarme- og kjølenæringen.

Om Norsk Fjernvarme

Norsk Fjernvarme
P.b. 7184 Majorstuen

Norsk Fjernvarme er en interesseorganisasjon for norsk fjernvarmebransje. Foreningen har som hovedmål å fremme utvikling av fjernvarme og -kjøling basert på fornybar eller gjenvunnet energi. Vi representerer i dag 45 selskaper innen produksjon og distribusjon av fjernvarme og -kjøling, samt nær 80 assosierte medlemmer med interesser i bransjen (leverandører og konsulenter). Medlemmene står for over 90 prosent av fjernvarmeproduksjonen i landet.

Følg pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Fjernvarme på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme