Presseinvitasjon: Reiselivets betydning, prognoser for vinteren 2019 - og dette mener nordmenn om turistene i Norge

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen innleder på Innovasjon Norge reiselivs pressefrokost 8. januar, og vil særlig ta for seg verdiskaping og arbeidsplasser i norsk reiseliv. Reiselivsdirektør Bente Bratland Holm oppsummerer utviklingen i 2018, samt sier noe om utsiktene for 2019 og prognosene for vintersesongen vi nå er inne i. Vi vil også presentere en ny nasjonal innbyggerundersøkelse.
Senja. Foto: Pete Oswald / Visitnorway.com

Den nasjonale innbyggerundesøkelsen, gjennomført høsten 2018, har gitt Innovasjon Norge verdifull innsikt i hvordan nordmenn opplever turisme, hva de mener turismens konsekvenser er for Norge og hvordan nordmenn ønsker at utviklingen i turismen skal være.

- Noe av det mest interessante er at de som bor i områder med mye turisme, også er mest opptatt av dens positive betydning. De trekker gjerne fram at det bidrar til arbeidsplasser og større omsetning av lokal mat. Samtidig er de i større grad enn resten av befolkningen klar over medaljens bakside, sier reiselivsdirektør Bente Bratland Holm i Innovasjon Norge.

Pressefrokost Innovasjon Norge reiseliv:

Når: Tirsdag 8. januar 2019
Tid:   08:00 - 10:00
Sted: Innovasjon Norge, Akersgata 13

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen og reiselivsdirektør Bente Bratland Holm er tilgjengelige for intervjuer.

Ta gjerne kontakt med Marianne Mork på epost marianne.mork@innovasjonnorge.no eller mobil 414 49 747, for å avtale intervju, eller for påmelding til pressefrokosten.

Velkommen!

Senja. Foto: Pete Oswald / Visitnorway.com