Pojkarna tilbake med remake av en Eurovision-klassiker

Pojkarna har igjen resirkulert en klassiker, og denne gang er det Carolas "Fångad Av En Stormvind" sin tur. I likhet med originalen er låten både dansbar og allsang-vennlig, men lydbildet er moderne og har et energisk drop. På vokal har de denne gangen også med seg Flickan.

Pojkarna har siden sin debut for under et år siden gjort det bra på strømmetjenestene, og deres første singel "Raggarrock (Pojkarna Som Busar)" har nærmere fire millioner avspillinger på Spotify. Låten slippes dagen før den Svenske Melodifestivalen, 26 år etter at "Fångad Av En Stormvind" var Carolas vinnerlåt i Eurovision-finalen i Roma.

Hør remaken her.

Sindre Solheim
sindre.solheim@umusic.com

Nyhetsbrev fra Universal Music12.10.2018 13:45Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Astrid S slipper "Emotion" Lil Halima slipper debut-EP Eric Clapton ute med julealbum Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters https://www.ntbinfo.no/pressemelding/sings-for-the-king-fra-glen-campbell?publisherId=6987388&releaseId=17854923 Sings For The King fra Glen Campbell Lukas Graham er ute med den nye singelen "Not A Damn Thing Changed". Videoen er en hyllest til vennskap og spesielt Lukas sin venn William som valgte å ta sitt eget liv i en alder av 29 år. Se den her! Migos’ egne Quavo er ute med soloalbumet Quavo Huncho. Albumet inneholder samarbeid med blant andre Cardi B, Drake, Lil Baby, Travis Scott, Offset og Kid Cudi. Stjernelaget DJ Snake, Ozuna, Cardi B og Selena Gomez har sluppet musikkvideo til "Taki Taki", som i forrige uke toppet Spotifys Globale Topp 50-liste. Sheck Wes har sluppet debutalbumet Mudboy, som har fått strålende kritikker, og inkluderer hiten "Mo Bamba". Se video til låten her. Stjerneskuddet El

Sings For The King fra Glen Campbell12.10.2018 13:34Pressemelding

Glen Campbells album Sings For The King inneholder 18 nyoppdagede og restaurerte studioopptak fra 1965-1967 som kaster nytt lys på den innflytelsen Campbell hadde på USAs største rock and roll-stjerne, Elvis Presley. Før Glen Campbells gjennombrudd med "Gentle On My Mind", spilte han inn låter for den legendariske låtskriveren Ben Weisman, som skrev 57 sanger innspilt av Elvis Presley. Campbell hadde evnen til å synge i Elvis Presleys toneleie og tretten av disse sporene ble innspilt og utgitt av Presley. Sings For The King fremhever Campbell's utrolige musikalitet og inneholder blant annet “We Call On Him,” en aldri før utgitt duett med vokalene til Presley og Campbell smeltet sammen. Sings For The King slippes 16. november. Sings For The King trackliste: 1. We Call On Him (A Duet With Elvis Presley) * 2. Easy Come, Easy Go * 3. Any Old Time 4. Anyone Can Play 5. I Got Love 6. I’ll Never Know * 7. All I Needed Was The Rain * 8. How Can You Lose What You Never Had * 9. Spinout * 10. Ma

Astrid S slipper "Emotion"12.10.2018 13:32Pressemelding

Det er over et år siden hun sist slapp musikk, og etter en omfattende verdensturné i fjor høst, har Astrid S brukt all sin tid i studio for å skrive ny musikk. Fredag 12. oktober er hun klar med «Emotion». Om «Emotion» «Emotion» er skrevet av Astrid S, Ali Payami og Jakob Jerlström. Låten er produsert av Ali Payami og mixet av Serban Ghenea. Biografi Med en global fanskare som stadig vokser, har hele Norges Astrid S sanket inn nærmere 1 milliard streams, kun på Spotify. Om sin kommende pop-smash «Emotion» sier Astrid S at hun visste at den var spesiell. – Jeg snek demoen med meg fra studioet inn på hotellrommet, og jeg klarte ikke å la vær å spille den om igjen og om igjen. Astrids ferd mot pophimmelen handler både om flukt og skjebne. Hjemstedet Berkåk er Norges hjerte, som Astrid selv sier. Musikk var hennes første kjærlighet, etterfulgt av fotball. Etter å ha sluttet med fotballgymnas for å melde seg på Idol-audition som 16-åring, fikk hun sin første topp 10-hit med «Shattered». Sen

Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters12.10.2018 12:50Pressemelding

Elvis Costello & The Imposters (Steve Nieve på keyboard, Davey Faragher på bass og Pete Thomas på trommer) er i dag ute med albumet Look Now. Albumet ble spilt inn i Hollywood, New York City og Vancouver og er det første albumet Costello gjør med The Imposters siden Momofuku fra 2008. Hans siste album fra 2013 Wise Up Ghost ble gjort i samarbeid med The Roots. Albumet er skrevet av Costello selv, men unntak av ‘Don’t Look Now’ og ‘Photographs Can Lie’ som ble skrevet sammen med Burt Bacharach, som også bidrar på albumet. Albumet er produsert av Costello og Sebastian Krys. Om produsentrollen sier Costello; “I had all of the orchestrations and vocal parts in my head or on the page before we played a note, so it was essential that I worked closely with Steve Nieve to maintain the light and space in the arrangements and allow him to shine”.

Eric Clapton ute med julealbum12.10.2018 12:15Pressemelding

Eric Clapton er i dag ute med albumet Happy Xmas. Dette er hans første studioalbum siden I Still Do fra 2016. Albumet inneholder klassiske julesanger, men også mindre kjente samt en helt ny låt, “For Love On Christmas Day”. Illustrasjonen på coveret er laget av Clapton selv. Albumet er produsert av Clapton og hans faste samarbeidspartner Simon Climie. Om albumet sier han; "I had in my head that these holiday songs could be done with a slight blues tinge, and I started to figure out how to play the blues lines in between the vocals. I got it down and one of the most identifiable songs on the album, the one that became the foundational style, is Have Yourself a Merry Little Christmas". Trackliste: 1. White Christmas 2. Away In A Manger (Once In Royal David’s City) 3. For Love On Christmas Day 4. Everyday Will Be Like A Holiday 5. Christmas Tears 6. Home For The Holidays 7. Jingle Bells (In Memory Of Avicii) 8. Christmas In My Hometown 9. It’s Christmas 10. Sentimental Moments 11. Lonesom

Lil Halima slipper debut-EP11.10.2018 16:38Pressemelding

Bare fire måneder etter at hun debuterte med sin første singel, har 20 år gamle Lil Halima satt sine spor i inn- og utland. Nå er hun endelig klar med sin debut-EP, og vi har kun sett begynnelsen på det som spås å bli en spennende karriere for multitalentet fra Bardu. EP´en slippes der du hører musikk fredag 12.10.2018. Våren og sommeren har for alvor skapt bølger for Lil Halima. Med sine første singler, “Abstract”, “Train” og “Jasmine” har hun gjort seg bemerket over hele verden. Hun har blitt omtalt i magasiner som i-D, Spindle og Dummy Mag, debutert på radio i Australia, signert med labelpartnere i UK og Australia, og er i gang med spennende samarbeid med mennesker over hele verden. Som kjernen i sitt eget prosjekt lar hun ikke noe stå på tilfeldighetene, og Lillian Halima Anderssen har nå samlet syv spor på sin debut-EP. Låtene er skrevet av Lillian selv, i samarbeid med Gustav Nyström, David Kjellstrand, TeoFrans og Eirik Tillerli. Hun har co-produsert og malt cover art til flere