Play Magnus

Play Magnus kjøper London-baserte Chessable

Oslo, 3. september 2019 - Play Magnus, som ble grunnlagt av regjerende verdensmester Magnus Carlsen, har gjort et nytt trekk og kjøper den britiske e-læringsbedriften Chessable.

Chessable, som ble startet så sent som i 2016, har satt tydelig spor etter seg på kort tid. Bedriften ble etablert av et lite team ledet av David Kramaley. David trengte selv et hjelpemiddel for å forbedre sine egne sjakkåpninger, og sammen med en av USAs beste trenere, John Bartholomew, utviklet han første versjon av det som nå er den populære tjenesten Chessable.

Chessable har på kort tid fått en betydelig brukerbase som elsker innholdet og prinsippene for læring.

«Jeg er virkelig imponert over hva David (Kramaley) og teamet hans har klart å oppnå på så kort tid», sier Magnus Carlsen. «Jeg tror dette er et effektivt verktøy som kan hjelpe spillere på alle nivåer», legger han til.

Chessable sine aksjonærer mottar en kombinasjon av kontanter og aksjer i Play Magnus som oppgjør for alle aksjene i Chessable.

David Kramaley fortsetter som administrerende direktør i Chessable og vil rapportere til Andreas Thome, som er administrerende direktør i Play Magnus Gruppen. Thome sier at han er imponert over hvor raskt Chessable har vokst, og at de passer utmerket inn sammen med Play Magnus og chess24. Vi deler en visjon om å være ledende i markedet for premium tjenester til sjakkelskere i hele verden.

Prøv Chessable: www.chessable.com

Foto: David Llada

For mer informasjon eller intervjuer, vennligst kontakt:

Magnus
Anders Brandt, styreleder