Pine Lake ute med debutalbum

I dag er Pine Lake ute med debutalbumet Strangers At Last.

Pine Lake. Foto: Kai-Otto Melau

Hør albumet på SpotifyiTunes eller Tidal!

Med bandets brede musikalske bakgrunn har Pine Lake et musikalsk uttrykk som spenner bredt, men er fjellstøtt forankret i groovy og melankolsk popmusikk.

Debutalbumet Strangers At Last handler om illusjoner og drømmer, om å lengte etter et annet sted, en annen tid. Samtidig har albumet en optimistisk grunntone, groovy beats og lekne melodier. Strangers At Last forsøker å spleise det vakre, dystre og litt håpløse, med det positive og dansbare, så nettopp DU føler deg litt mindre alene.

«Vi ser på musikken som et fristed, en pause, et hvileskjær» sier vokalist Martin.

Pine Lake består av Martin Mydske Nilsen (vokal/gitar), Øystein Skorstad (gitar), Brynjar Dambo (keyboard), Brikt Grendar (trommer) og Jan Tore Brunstad (bass). Alle medlemmene har erfaring fra ulike sjangre, fra beinhard blodpunk til visepop, og har spilt i en rekke band kjent fra undergrunnen i Oslo (Retardos, Shaun Bartlett, White Willow, Yelp med flere).

Albumet slippes kun digitalt.

// Følg Pine Lake på Facebook for oppdateringer //

Pine Lake. Foto: Kai-Otto Melau

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Waaktaar & Zoe, Undr, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, Frøder, The Modern Times, The Dogs, Inge Bremnes, Marcus Dale, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Casa Murilo, Magnus Berg, Lila, Knut Anders Sørum, Natasja Holmboe, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen og Zuma

The Dogs er ute med ny låt og video8.12.2017 09:56Pressemelding

2018 er rett rundt hjørnet, og det nye året skal kickstartes med et flunkende nytt album fra The Dogs.1. nyttårsdag er det duket for albumslipp av «The Grief Manual», det sjette studioalbumet i rekken.  I dag slipper de singel nummer to fra plata. Hør «Lie To Me» her! Låta er såpass heftig at Schau bristet et ribbein da han la vokalen i studio, så det sier vel det meste.  "Det er jo et hysteri på låta, helt på grensen til det fornuftige - som jeg er veldig, veldig glad i. Sånn sett er det kanskje den mest Dogs'ete låta vi noensinne har laget. Finnes jo ikke bremser på'n. Lite med ratt er det óg. Er liksom ikke annet å gjøre enn å lukke øya og håpe på det beste. En favoritt her, altså. Rett inn på livesettet!" forteller Kristopher.  Se videoen til låta her:  Video av Bazooka.no

Nytt album ute fra deLillos & KORK8.12.2017 08:05Pressemelding

deLillos ga den 21. april i år ut sitt syttende studioalbum «La oss bli fri for all nostalgi» til strålende mottakelse fra både publikum og media, og i dag gir ut sitt tredje doble livealbum «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret». Sammen med Kringkastingsorkesteret, under ledelse av Nick Davies, inntok de nydelige Frognerseteren Amfi, for to fulle konsertforestillinger, den 19. august i år. Det var en magisk sensommerkveld under idylliske omgivelser på Frognerseteren i Oslo, der vi fikk høre både gamle klassikere og nye hits i nye og flotte orkesterarrangement, fremført av et skjerpet band og et sylskarpt Kringkastingsorkester.  På albumet «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret» finner du låtene: Hvite seil i solgangsbrisSíl vous plaitMine øyneWoo dooPeiling på seilingTøff i pyjamasBrødHalvveis rundt jordenResirkulertBalladen om Kåre og NellySveve over byenSuser avgårdeNitten åttifireSmak av honningHjernen er aleneGlemte minnerSiste sommerferiedagNeste sommer Albumet er ti

Ny singel ute fra Undr1.12.2017 11:00Pressemelding

Bak artistnavnet Undr finner vi 25 år gamle Rasmus Thallaug fra Tønsberg. Noen kjenner han kanskje allerede som en del av Kappekoff, men nå er Rasmus for alvor i gang med soloprosjektet sitt Undr. For nøyaktig ett år siden ga han ut debutsingelen sin «Hjem igjen», og nå følger han den endelig opp med låta «Sharks». Hør den her! Undr lager melodisk folkelig elektronika med et snev av RnB. Med et fokus på å skape og gi ut musikk på både norsk og engelsk ønsker han å utforske forskjellige typer sound, jobbe med varierte artister og alltid strekke seg etter å skape musikk som er givende, spennende og utfordrende for lytteren. Undr er ikke bare en dyktig produsent, han er også en svært talentfull sanger og låtskriver - og skiller seg fra andre produsenter ved at han bruker sin egen vokal på låtene.  «Sharks» handler om at vi alle har litt av alt i oss, og at vi stadig endrer oppførsel og personlighet ut ifra hvem vi omgås med.  Følg Undr på Instagram og Facebook for oppdateringer!

Inge Bremnes ute med ny låt1.12.2017 09:00Pressemelding

Han har allerede gitt oss gåsehud og tårer i øyekroken med låter som «Ikaros», «Ett sekund», «Videre nu» og «Naiv» - og i dag gir han oss nok en perle av en låt! På «Ingen som veit» trøkker han litt ekstra til, og resultatet er en energisk og fengende poplåt som skiller seg litt fra de tidligere låtene sine. Hør «Ingen som veit» her! «Noen ganger får man lyst å gjøre noe nytt. I mitt tilfelle har det betydd å drite litt i forventningene. Forventningene til hvordan musikk jeg skal lage, både fra meg selv og fra de som hører på - og alle andre som eventuelt har noe å mene om det. Jeg har rett og slett lyst å gi litt faen og trøkke på. Og det har jeg gjort. Ingen som veit er låt nummer to fra mitt andre album, og handler om at det man ønsker å vite ikke alltid samsvarer med det man trenger og har godt av å vite» forteller han om den nye singelen.  Inge Bremnes imponerer ikke bare med sine ekstremt gode tekster og låter, men han er også en svært stødig og dyktig liveartist. Og i morgen for

Oslo Ess «Leter etter deg»1.12.2017 07:30Pressemelding

Norges travleste punkrockere skøyt fart inn i 2016 med albumet Konge uten ei krone som fikk umiddelbar topplassering på VG-lista og høy radiorotasjon for singlene «Amerika», «Napoléon» og «Trøbbel». Nå på tampen av året slipper de den første singelen fra deres femte studioalbum, Frie radikaler, som kommer i mars 2018. Låta heter «Leter etter deg» og den kan du høre her! "Leter etter deg er en rask og leken greie. Teksten er nostalgisk og noe selvransakende, men likevel med et slags glimt i øye. Faen, kanskje man aldri lærer!? Samma det, musikalsk sett er vi i hvert fall akkurat der vi liker å være" forteller Åsmund Lande.  Låta er allerede listet på NRK P13 og har blitt belønnet med seks stjerner på bloggen til Erik Valebrokk.  For syvende året på rad, skal Oslo Ess den 20. desember spille opp til førjulsfest på Rockefeller. Denne gangen har de med seg Death By Unga Bunga som support. Både den akustiske og den elektriske konserten er utsolgt.  Følg Oslo Ess på Facebook og Instagram for