Pine Lake ute med debutalbum

3.3.2017 09:00 | Drabant Music

I dag er Pine Lake ute med debutalbumet Strangers At Last.

Pine Lake. Foto: Kai-Otto Melau

Hør albumet på SpotifyiTunes eller Tidal!

Med bandets brede musikalske bakgrunn har Pine Lake et musikalsk uttrykk som spenner bredt, men er fjellstøtt forankret i groovy og melankolsk popmusikk.

Debutalbumet Strangers At Last handler om illusjoner og drømmer, om å lengte etter et annet sted, en annen tid. Samtidig har albumet en optimistisk grunntone, groovy beats og lekne melodier. Strangers At Last forsøker å spleise det vakre, dystre og litt håpløse, med det positive og dansbare, så nettopp DU føler deg litt mindre alene.

«Vi ser på musikken som et fristed, en pause, et hvileskjær» sier vokalist Martin.

Pine Lake består av Martin Mydske Nilsen (vokal/gitar), Øystein Skorstad (gitar), Brynjar Dambo (keyboard), Brikt Grendar (trommer) og Jan Tore Brunstad (bass). Alle medlemmene har erfaring fra ulike sjangre, fra beinhard blodpunk til visepop, og har spilt i en rekke band kjent fra undergrunnen i Oslo (Retardos, Shaun Bartlett, White Willow, Yelp med flere).

Albumet slippes kun digitalt.

// Følg Pine Lake på Facebook for oppdateringer //

Pine Lake. Foto: Kai-Otto Melau

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».