Siva – selskapet for industrivekstSiva – selskapet for industrivekst

PartnerPlast og Siva åpner nytt produksjonsanlegg

24. juni åpner PartnerPlast AS sitt nye produksjonsanlegg på Åndalsnes. Det framtidsrettede anlegget tilfredsstiller alle krav til en topp moderne fabrikk.

Bygget er satt opp i naturskjønne omgivelser på industriområdet Øran Vest på Åndalsnes. Anlegget består av 4.700m² produksjonsareal og 600 m² kontorareal. Det er gunstig plassert i et knutepunkt med tilgang til både kaianlegg, jernbane og veitransport.

Internasjonalt konkurransedyktig

Anlegget eies i sin helhet av statlige Siva, som har store ambisjoner for videre utvikling av industrimiljøet på Åndalsnes.

– Det nye anlegget gir mer effektiv produksjon og gjør industrimiljøet på Åndalsnes mer konkurransedyktig internasjonalt. Dette skaper verdier og framtidige arbeidsplasser. Miljøet på Åndalsnes er gode til å tenke utvikling og innovasjon. Det ønsker Siva å være med på å utvikle videre, sier Lise Bartnes Aalberg, eiendomsdirektør i Siva.

Nord-Europas største støpeovn

Med det nye anlegget kan PartnerPlast skilte med Nord-Europas største rotasjons-støpeovn. I tillegg har fabrikken to andre maskiner for produksjon av større serier.

– Lokalene er tilrettelagt for effektiv produksjon, og vil gi PartnerPlast de mulighetene som trengs for å møte et framtidig marked på en konkurransedyktig måte, sier Tom Samuelsen, CEO i PartnerPlast.

Samuelsen skryter også av gjennomføringen av prosjektet og samarbeidet med Siva under prosessen:

– Siva er en viktig partner for utvikling av norsk industri, avslutter Samuelsen.

Lise Bartnes Aalberg, direktør Eiendom, telefon: 913 83 167, epost: lise.bartnes.aalberg@siva.no

Postboks 1253 Torgard

Følg pressemeldinger fra Siva – selskapet for industrivekst

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Siva – selskapet for industrivekst på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Siva – selskapet for industrivekst

Invitasjon til grunnsteinsnedleggelse av byggetrinn fire i Forskningsparken Tromsø - et signalbygg for bærekraft og det grønne skiftet i nord.25.1.2024 15:16:38 CET | Presseinvitasjon

Siva - Selskapet for industrivekst SF inviterer til grunnsteinsnedleggelse av byggetrinn fire Mandag 29. januar 2024 vil statsråd Jan Christian Vestre legge ned grunnstein av fjerde byggetrinn av Forskningsparken Tromsø. I forbindelse med grunnsteinsnedleggelsen rebrandes Siva Tromsø Innovasjonssenter til Forskningsparken Tromsø.