PÅMINNELSE - I DAG: Virkekonferansen 2018 - Det var en gang et menneske

Er det plass til mennesket i fremtidens arbeidsliv? På Virkekonferansen vil vi presentere en fersk analyse av tjenestenæringenes stormende inntog i norsk næringsliv, og finne hvor mennesket passer inn i den gjennomdigitaliserte, automatiserte og bærekraftige fremtiden.

Det var en gang et menneske. Så kom frykten for at vi ble irrelevante og at kunstig intelligens skulle utmanøvrere folkevettet. Men det er fremdeles folk som utvikler teknologien, og folks behov som driver marked og etterspørsel. Den kunstige intelligensen vil fortsatt trenge folkevettet, men både rollene i arbeidslivet og arbeidslivet selv kommer til å endres.

På årets Virkekonferanse vil undersøke hvor mennesket er nå  og hvor det skal.

På scenen kommer blant annet AP-leder Jonas Gahr Støre og arbeidsminister Anniken Hauglie som møtes i duell om fremtidens arbeidsliv. ASKO-topp Torbjørn Johannson og WWFs generasekretær Bård Vegar Solhjell skal diskutere hvorvidt bærekraft faktisk er bra for business, og statsminister Erna Solberg forteller om å lede landet gjennom omstilling med innlegget «Når jeg styrer landet».

Andre deltagere:

• Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen
  • Forfatter, artist og siviløkonom Jo Nesbø
  • Første nestleder i LO Peggy Hessen Følsvik
  • Administrerende direktør i Clas Ohlson Norge, Stine Trygg-Hauger

..med flere!

Tid: Onsdag 31.oktober.2018 08.50 - 15.00

Sted: Radisson Blu Scandinavia Hotell, Holbergs gate 30, 0166 Oslo

Programmet kan sees i sin helhet her: www.virkekonferansen.no

Gratis påmelding. Det vil være muligheter for å intervjue foredragsholdere underveis, og intervjuavtaler kan også gjøres i forkant. For påmelding eller andre spørsmål, send epost til martha.haukaas@virke.noeller ring 92608983.

Henrik Ibsens gate 90

Virke er hovedorganisasjonen for arbeidsgivere i handels- og tjenestenæringen. Det er næringer som står for halvparten av verdiskapingen i Norge. Vi kjemper for våre 25 000 medlemsvirksomheter slik at de er rustet for morgendagen, fordi deres utfordringer er våre utfordringer.