Olav Thon Stiftelsen inviterer til pressekonferanse

Olav Thon Stiftelsen inviterer til pressekonferanse torsdag 14. januar 2016 kl. 10 på Hotel Bristol, Hjørnestuene.

Olav Thon Stiftelsen utdeler i år for andre gang, faglige priser og støtte til fremragende undervisning og forskning innen de medisinske og matematisk-naturvitenskapelige fagområder. Dette er tildelinger for høytstående internasjonal og nasjonal forskning og for forskningsbasert undervisning på universitets- og høyskolenivå. Nytt i år er en egen tildeling av støtte til nordisk forsknings-samarbeid i medisin.

Offentliggjøring av mottakerne vil bli offentliggjort under pressekonferansen av Ole Petter Ottersen, rektor ved Universitetet i Oslo, og Olav Thon, som er tilstede for å svare på spørsmål.

Under pressekonferansen tilbys lettere servering.

Hjertelig velkommen!

Olav Thon

Påmelding til: sissel.odegaard@thoneiendom.no

Stenersgata 2

Olav Thon Gruppen eier eller forvalter ca. 100 kjøpesentre i Norge og 12 i Sverige. I 2015 var den totale butikkomsetning 62,5 milliarder kroner og 11,5 milliarder (svenske) kroner i de svenske sentrene.

Siden 2005 har Gruppen bygget og solgt over 1.500 boliger, hovedsakelig i Oslo og Akershus. Gruppen har ca. 1.150 boliger for utleie i Oslo-området, og er dermed en av de største aktørene i Oslo-markedet.

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder med 11.610 rom fordelt på 78 hoteller i Norge, Belgia og Rotterdam. Thon Hotels er med 1.500 rom en av de største hotellaktørene i Brüssel.

Olav Thon Eiendomsselskap ASA ble etablert i 1982 og selskapet har vært børsnotert i Oslo siden 1983. Årlig leieinntektsnivå er fra 1983 økt fra 27 millioner kroner til 2,7 milliarder kroner og børsverdien er økt fra 200 millioner kroner til 15,3 milliarder ved inngangen til tredje kvartal 2016.