Olav Thon Gruppen advarer mot nettsvindel

I en post som blant annet spres på Facebook hevdes det at Olav Thon «avslører et hemmelig smutthull som 9 av 10 personer vil lykkes med om de følger det». Med posten følger en link til en artikkel som er ren nettsvindel.

NETTSVINDEL: Slik ser den falske posten og den falske artikkelen ut på nett. Olav Thon Gruppen oppfordrer alle om å ikke klikke på linker eller poster av denne typen.

– Vi opplever fra tid til annen at Olav Thon Gruppens virksomheter og noen ganger også at konsernsjefen, Olav Thon, misbrukes i nettsvindel. I denne nettsvindelen har de uten lov brukt et bilde av Olav Thon og skrevet en tekst som er rent oppspinn. Vi oppfordrer alle om å være kritiske og se på avsenderen til artikler, e-poster og Facebook-poster før de klikker, sier sikkerhetssjef i Olav Thon Gruppen, Ola Stavnsborg.

Vedlagte bilder viser hvordan nettsvindelen ser ut.

Olav Thon Gruppen ønsker å presisere at vedlagte post og tekst ikke har noe som helst med verken Olav Thon eller Olav Thon Gruppen å gjøre, og oppfordrer alle om å ikke klikke på linker eller poster av denne typen.

Nettsvindelen er meldt ifra til Facebook.

Stenersgata 2

Olav Thon Gruppen eier eller forvalter ca. 100 kjøpesentre i Norge og 12 i Sverige. I 2015 var den totale butikkomsetning 62,5 milliarder kroner og 11,5 milliarder (svenske) kroner i de svenske sentrene.

Siden 2005 har Gruppen bygget og solgt over 1.500 boliger, hovedsakelig i Oslo og Akershus. Gruppen har ca. 1.150 boliger for utleie i Oslo-området, og er dermed en av de største aktørene i Oslo-markedet.

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder med 11.610 rom fordelt på 78 hoteller i Norge, Belgia og Rotterdam. Thon Hotels er med 1.500 rom en av de største hotellaktørene i Brüssel.

Olav Thon Eiendomsselskap ASA ble etablert i 1982 og selskapet har vært børsnotert i Oslo siden 1983. Årlig leieinntektsnivå er fra 1983 økt fra 27 millioner kroner til 2,7 milliarder kroner og børsverdien er økt fra 200 millioner kroner til 15,3 milliarder ved inngangen til tredje kvartal 2016.