Ocean Installer er tildelt Subsea Tie-In Project i Vest-Arika

Ocean Installer er tildelt en kontrakt som dekker transport og installasjon av havbunnsprodukter i forbindelse med utvidelsen av et offshore prosjekt i Vest-Afrika.

Normand Vision. Foto: Ocean Installer

Undervannsinfrastrukturen består av et nettverk av boresentre og brønner koblet til en av de flytende produksjonsenheter hvor Ocean Installer vil installere fleksible produksjonsrør og styrekabler (umbilicals) for å knytte ytterligere syv brønner til det eksisterende systemet i 170-425 meters vanndybde.

«Ocean Installer ser frem til å bygge videre på vår erfaring i Vest-Afrika og det faktum at Ocean Installer er en seriøs aktør i det globale SURF-markedet», sier Olav Haugland, CEO for Ocean Installer.

Ocean Installer vil starte opp prosjektet umiddelbart og med offshoreoperasjoner i Q3 2019.

Prosjektet vil bli utført av Ocean Installers kontor i Houston, Texas.

-SLUTT-

Ocean Installer er et undervannsselskap med hovedkvarter i Stavanger, Norge og kontorer i Aberdeen, Houston Mexico City, Perth og Dubai. Ocean Installer besitter omfattende EPCI-ekspertise innen SURF (Subsea, Umbilicals, Risers, Flowlines)-segmentet.

Ocean Installer er en kvalifisert leverandør under Achilles JQS, FPAL verify og ISNetworld, og er også medlem av IMCA. Ocean Installer er sertifisert i henhold til følgende standarder: ISO 9001, ISO 14000 og OHSAS 18001.

Normand Vision. Foto: Ocean Installer

Ocean Installer er et undervannsselskap med hovedkvarter i Stavanger, Norge og kontorer i Aberdeen, Houston, Perth og Dubai. Ocean Installer besitter omfattende EPCI-ekspertise innen SURF (Subsea, Umbilicals, Risers, Flowlines)-segmentet.